دور زدن ورود به مازندران 


دور زدن ورود به مازندران 

ساری- ایرنا- در حالیکه از روز گذشته سخت‌گیری‌های ممانعت از ورود مسافران به مازندران به ایست های بازرسی و بازگرداندن آنها از مبادی ورودی به مبدا شده، اخباری مبنی بر تخلفات ورود از طریق برخی وسایل به گوش می‌رسد.

عدم توجه بسیاری از هموطنان بویژه پایتخت نشینان به هشدارهای بهداشتی مقابله با شیوع کرونا که بیشترین تاکید را بر ماندن افراد در خانه و خودداری جدی از بیرون رفتن بویژه مسافرت دارد، طی هفته های اخیر باعث شد آمار مبتلایان به کرونا در این استان رشد فزاینده ای داشته باشد.

مسئولان استان از آغاز شیوع این ویروس و ورود آن به استان مجدانه از مردم درخواست کردند به توصیه های بهداشتی و سلامت خود و مردمان استان اهمیت داده و در شرایط کنونی از مسافرت و ورود به شهرهای مختلف این استان خودداری کنند.

اما نه تهدید کرونا و نه درخواست مسئولان راه به جایی نبرد و همچنان شاهد ترافیک سنگین مسافران ورودی به مازندران هستیم، مساله ای که روز گذشته مسئولان را بر آن داشت تا با استقرار نیروهای پلیس در ایست های بازرسی به صورت برخوردهای سلبی از ورود خودروهای مسافران به استان از مبادی مختلف جلوگیری کرده و آنها را از همان نقطه مقصد راه به مبداهایشان بازگردانند.

اما تنها یک روز پس از اجرای این طرح در اخبار مختلف فضای مجازی و خبرهای دهان به دهان مردم مازندران و استان های دیگر شنیده می شود که بسیاری از هموطنان از شهرهای مختلف بویژه شهرهایی که بیشترین آمار ابتلا در آنها به ثبت رسیده از جمله قم از طریق کامیون های بار که مورد بازرسی قرار نمی گیرند وارد استان شده و در پی اجاره منزل به مدت چند ماه شده اند.

تنها تاسف را در این شرایط بحرانی بواسطه عدم توجه برخی به سلامت خود و جامعه دو چندان و لزوم اندیشیدن به راهکارهای سخت گیرانه تر را گوشزد می کند.

درخواست های پی در پی مسئولان استانی و اخبار پی در پی ممنوعیت ورود گردشگران و معذوریت پذیرش مسافران در حالی است که مردم راهی از شهرهای مختلف کشور که از راه و بیراهه ها وارد نقاط استان شده اند و به نوعی پلیس را دور زده اند، در فضای مجازی به اقدام خود می بالند.

افتخار تاسف آمیر برای بی توجهی

این عده با افتخار استوری های افتخارآمیز و مسرت بار خود را در شبکه های اجتماعی مبنی بر توفیق ورود به شهرهای مختلف استان چنان نشر می دهند که گویی کار بسیار افتخارآمیزی انجام داده اند.

در حالیکه این اقدامات متاسفانه از سر بی فرهنگی و تنها مایه تاسف است، چرا که اگر شرایط اضطراری در کار نبود مردمان مازندران همواره در مهمان نوازی شهره بودند و این استان گردشگر پذیرپذیرایی سالانه حدود ۲۰ میلیون گردشگر و مسافر را از افتخارات و مایه مباهات خود می داند.

اما سرباز زدن عده ای از قوانین وضعی بر حسب شرایط بحرانی و بی اعتنایی به سلامت خود و هموطنانشان هیچ حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد جز تاسف.

ادعای عدم اطلاع رسانی

برخی از مسافران که بی توجه مسدود بودن وورد به مازندران وارد جاده های این استان شدند با انتشار کلیپ های ویدئویی ادعا کردند که این ممنوعیت بدون اطلاع قبلی بوده و منجر به سرگردانی آنها شده است.

همچنین برخی دیگر نیز با ارسال تصاویر ویدئویی خود به شبکه های خارجی سعی در اعمال فشار بر باز شدن راههای مازندران داشتند .

گفتنی است که از عصر پنجشنبه مقامات رسمی استان مازندران ، مسئولان پزشکی و حتی مقامات ملی ممنوعیت ورود به استان مازندران را از طریق رسانه ملی و خبرگزاری های رسمی و حتی فضای کجازی اعلام کردند.

پیش از این نیز بارها مسئولان ارشد استان و کشور از مردم خواستند اینروزها در خانه های خود مانده و از تردد غیر ضروری خودداری کنند.

مواردی که یافت نشد

رئیس پلیس راه مازندران درباره ورود غیر مجاز با روش های غیر مرسوم به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون مواردی که شما می گویید مشاهده نشده است.

سرهنگ علیرضا قدمی ورود غیر قانونی از طریق خودروهای حمل بار را مصداق قاچاق عنوان کرد و گفت: چنین موردی را نه شنیده شده و نه توسط مامورین پلیس راه دیده یا گزارش شده است.

وی به تداوم ممنوعیت ورود افراد غیر بومی به داخل مازندران اشاره کرد و گفت: این مسئله به نفع خود مردم است و باید توجه کرد که با عبور از توصیه های انتظامی و پزشکی فقط به حاد شدن شرایط فعلی دامن زده می شود.

با تخلف برخورد خواهد شد

رئیس پلیس راه مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پلیس راه مازندران در تمامی مبادی ورودی اصلی و فرعی استان حضور دارد ، افزود: در صورت هرگونه تخطی از توصیه های پلیس برخورد شدید در انتظار متخلفین است .

سرهنگ قدمی گفت: رانندگانی که به شرایط ممنوعیت ورود به مازندران بی توجهی کنند و سعی در دور زدن ممنوعیت داشته باشند ، در صورت مشاهده خودرو مذکور اعمال قانون و توقیف خواهد شد.

لازم به توصیه به مردم استان های دیگر است که مازندارن اکنون به شدت درگیر مقابله با ویروس کرونا است و به گفته خود مسئولان امکانات استان کفاف بیماران بومی را هم نمی دهند.

در حالی که اکنون حدود ۸۰۰ مورد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های مازندران بستری هستند و بیش از ۳۰۰ نفر نیز به صورت قطعی به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده و ۱۷ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق