شهاب مرادی: جمال امیرمومنان را در نهج البلاغه ببینید


شهاب مرادی: جمال امیرمومنان را در نهج البلاغه ببینید

تهران- ایرنا– حجت الاسلام شهاب مرادی خطوط نهج البلاغه را به ضریح و پنجره ای تشبیه کرد که از میان آن می‌توان به تماشای جمال امیرمومنان علی (ع) نشست.

حجت الاسلام شهاب مرادی به مناسبت سالروز میلاد امیرمومنان علی (ع) روز یکشنبه ضمن گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا به جوانان سفارش کرد تا کتاب نهج البلاغه را مطالعه کنند و در ادامه افزود: بهترین جایی که می توان جمال حضرت علی (ع) را تماشا کرد، خطوط نهج البلاغه است.

وی افزود: کتاب شریف نهج البلاغه مانند پنجره و ضریحی است که از لابلای مشبک های این ضریح می توان به تماشای جمال علی (ع) نشست. خداوند، سیدرضی را رحمت کند که سخنان امیرمومنان را جمع آوری کرد و این کتاب بهترین یادگار حضرت علی (ع) است.

جوانان برای مطالعه نهج البلاغه از نامه ها شروع کنند و برخی خطبه ها را بخوانند و این کتاب شریف را ورق بزنند و بخوانند و اگر به متون سنگینی رسیدند، آن بخش بخش را بخوانند و نکات مبهم را یادداشت کنند و بعدا با جستجو در اینترنت و با کمک کتاب های شرح و تفسیر نهج البلاغه و نیز مقالات پژوهشی به آن موارد بپردازند.

وی پیشنهاد کرد که علاقه مندان به این کتاب شریف به مطالعه حکمت ها و وصیت ها و همچنین برخی خطبه های نهج البلاغه بپردازند و تاکید کرد: اگر این مطالعه ما برای رضای الهی باشد، خدا به انسان کمک می کند تا بیشترین بهره را از کلام امیرمومنان (ع) داشته باشد.

مرادی همچنین به دختران و پسران جوان سفارش کرد تا به پدران خود احترام مضاعف بگذارند و ثواب این احترام ویژه را به امیرمومنان علی (ع) هدیه کنند.

وی افزود: به پدر و پدربزرگتان چه زنده باشند یا فوت کرده باشند، احترام بگذارید. مثلا در نزد پدرتان از مرحوم پدربزرگتان به عظمت یاد کنید و به پدرتان بگویید که مثلا زیارت عاشورا یا سوره یاسین را برای پدرش خوانده اید و این کار نه تنها ریا نیست که موجب شاد کردن پدر است و برکت و ثواب آن را به پدر واقعی و اصلی مان یعنی امیرمومنان (ع) هدیه کنید.

نَهجُ البَلاغه، برگزیده‌ای از گفته‌ها و نوشته‌های ادبی امیرالمومنین(ع)،که سید رضی در اواخر قرن چهارم قمری آنها را جمع آوری کرده است. این کتاب توسط گروهی از علما به دلیل محتوی غنی و همچنین بلاغتش، به «اخ‌ القرآن» برادر قرآن نامگذاری شده است. برخی از ادیبان عرب، فصاحت و بلاغت نهج‌البلاغه را ستوده‌اند. این کتاب در سه قسمت خطبه‌ها، نامه‌ها، کلمات قصار دسته بندی شده است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر