پنج بازیکن برتر لیگ در سال 98/ سریع‌ترین، دقیق‌ترین و بلندترین!


پنج بازیکن برتر لیگ در سال 98/ سریع‌ترین، دقیق‌ترین و بلندترین!

سه بازیکن برتر لیگ در سال 98، خصوصیاتی کاملا متفاوت داشتند.

سه بازیکن برتر لیگ در سال 98، خصوصیاتی کاملا متفاوت داشتند.

به گزارش ویسایت نود، لیگ برتر ایران در سال 98 سورپرایزهای زیادی نداشت. پرسپولیس فصل پیش قهرمان شد و این فصل، صدرنشین است. سپاهان فصل پیش نایب قهرمان شد و این فصل هم، فعلا همین جایگاه را دارد. استقلال، تراکتور و شهرخودرو هم مطابق انتظار دیگر مدعیان هستند. در زمین مسابقه اما، ستاره‌ها توانستند برای یک سال، تماشاگران فوتبال را به وجد بیاورند. با دریبل‌ها و پاس‌های‌شان فوتبال را زیباتر کنند، یک تنه بار صدرنشین لیگ را به دوش بکشند یا مثل یک پرنده، همیشه در بالاترین ارتفاع سر بزنند. بازیکنانی که 5 نفر از آن‌ها، بهترین‌های سال لیگ برتر ایران بودند و حتی از ستاره‌های ملی پوش مثل بیرو و وریا، عملکرد بهتری داشتند.

5- پیام نیازمند

پنج بازیکن برتر لیگ در سال 98/ سریع‌ترین، دقیق‌ترین و بلندترین!

هفته‌های پایانی فصل پیش که سپاهان دچار فراز و نشیب شد، یک تنه آن‌ها را در کورس نگه داشت و سرنوشت قهرمانی را به هفته آخر کشاند. نمایش نیازمند مقابل پدیده در مشهد، یکی از بهترین بازی‌های او با پیراهن سپاهان بود. همان سیوها، شروع یک رکورد افسانه‌ای برای نیازمند شد. او با ادامه دادن کلین‌شیت‌هایش در این فصل، 940 دقیقه توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد و رکورد کلین شین حسین حسینی را بشکند. سپاهان با نمایش‌های درخشان نیازمند، این فصل هم صاحب سومین خط دفاع لیگ برتر است و هفته‌های زیادی را، در صدرجدول لیگ برتر سپری کرد. بیرانوند شماره یک تیم ملی حالا، صاحب یک رقیب جدی در تیم ملی شده است.

4- احمد نوراللهی

پنج بازیکن برتر لیگ در سال 98/ سریع‌ترین، دقیق‌ترین و بلندترین!

در روزهای بدون نقل و انتقالات پرسپولیس، تبدیل به فرمانده تیم برانکو شد و بعد از باز شدن پنجره هم، این جایگاه را حفظ کرد. با وجود اینکه زیاد گل نمی‌زند، فصل پیش دو گل سرنوشت ساز برای تیمش زد. روزهای ابتدایی سال با ضربه سرش، پیروزی در دربی را به پرسپولیس هدیه داد و و آخرین روزهای فصل هم، با یک گل حساس در اصفهان پرسپولیس را به فینال جام حذفی فرستاد. این فصل پس از شکست‌های پیاپی کالدرون مقابل سپاهان و شهرخودرو، با گلزنی مقابل پیکان سرمربی تیمش را نجات داد و در بعضی بازی‌ها، بازوبند کاپیتانی تیم را هم بست. درخشش نوراللهی، باعث شده حالا پای ثابت حضور در تیم ملی باشد. در دو بازی تلخ با عراق و بحرین، نوراللهی تنها گل تیم ملی را زد.

3- استنلی کی‌روش

پنج بازیکن برتر لیگ در سال 98/ سریع‌ترین، دقیق‌ترین و بلندترین!

بر خلاف کارلوس کی‌روش مربی، استنلی کی‌روش فرشته نجات قلعه‌نویی است. او و قلعه‌نویی در ذوب آهن، همزمان احیا شدند و در سپاهان برای قهرمانی جنگیدند. سپاهان با اختلاف کمی نسبت به پرسپولیس نایب قهرمان شد و کی‌روش، در کنار پریرا عنوان آقای گلی را به دست آورد. سال 98 او درخشش را با دو گل و دو پاس گل مقابل سایپا آغاز کرد و تا هفته پایانی لیگ هجدهم مقابل استقلال خوزستان ادامه داد. این فصل، شروع خوبی نداشت. هر چند با یک گل استثنایی در ورزشگاه آزادی، سپاهان را برنده جدال سرنوشت‌ساز با پرسپولیس کرد. هفته‌های اخیر او دوباره اوج گرفته و در 4 بازی آخرش در لیگ برتر، توانست سه گل بزند.

2- مهدی قائدی

پنج بازیکن برتر لیگ در سال 98/ سریع‌ترین، دقیق‌ترین و بلندترین!

سال 98، سرانجام مهدی قائدی از یک پدیده جنجالی، تبدیل به یک ستاره شد. همان چیزی که طرفداران استقلال، مدت‌ها منتظرش بودند. قائدی پس از ماه‌ها دوری از فوتبال، اوایل سال 98 مقابل ماشین‌سازی به میادین برگشت و در همان مسابقه، به عنوان بازیکن تعویضی گل پیروزی استقلال را زد. هفته آخر هم توانست دروازه سپیدرود را باز کند. این فصل با ورود استراما، قائدی تبدیل به مهره کلیدی استقلال شد و حالا همزمان مدعی عنوان بهترین گلزن و بهترین گل‌ساز لیگ محسوب می‌شود. قائدی در لیگ نوزدهم، 9 گل برای استقلال زده است و فقط یک گل، از صدرنشین جدول گلزنان کمتر دارد. در جدول گل‌سازهای لیگ هم او با 6 پاس گل، صدرنشین است و آخرین بار، در دربی تهران پاس گل داد. او در یک مقطع، هشت بازی توانست گل بزند یا پاس گل بدهد.

1- مهدی ترابی

پنج بازیکن برتر لیگ در سال 98/ سریع‌ترین، دقیق‌ترین و بلندترین!

قرار بود فرشته نجات پرسپولیس باشد و بهتر از این، نمی‌توانست چنین نقشی را بازی کند. ترابی، فصل پیش و بعد از پایان محرومیت پرسپولیس پیراهن این تیم را پوشید و تا امروز، توانسته نقش پررنگی در موفقیت‌های تیم داشته باشد. فصل پیش 4 گل برای پرسپولیس ساخت که یکی از آن‌ها، گل قهرمانی هفته آخر مقابل پارس جنوبی بود. گل نوراللهی در دربی هم روی سانتر ترابی به دست آمد. این فصل با ورود کالدرون، نقش ترابی کلیدی‌تر هم شد و او به تنهایی، نیم فصل اول 13 امتیاز برای پرسپولیس گرفت. ترابی در تیم یحیی هم توانسته خودش را پیدا کند و بعد از نمایش خوب در لیگ قهرمانان آسیا، بازی با پدیده یک پاس گل به امیری داد و یک بار هم خودش، پنالتی گرفت و توپ را وارد دروازه کرد. با بودن ترابی، مهار پرسپولیس در مسیر قهرمانی از همیشه سخت‌تر شده است.

22330


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان