سامانه بارشی 55 نقطه سیستان و بلوچستان را فرا گرفت


سامانه بارشی 55 نقطه سیستان و بلوچستان را فرا گرفت

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته سامانه بارشی نواحی مرکزی و برخی نقاط نیمه جنوبی استان را فرا گرفت و از 55 نقطه استان بارندگی گزارش شد.

محسن حیدری در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت:همانطور که انتظار می رفت بعدازظهر دیروز سامانه بارشی در استان فعال شد و حداقل 12 شهرستان استان را فرا گرفت.

وی با بیان اینکه بیشینه بارش این سامانه از ایستگاه گُشت در شهرستان سراوان با 16 میلی متر باران گزارش شده است، گفت: همچنین از ایستگاه های مهرستان 9، «کارواندر» و «نیلگان» خاش 8.5 و «کجدر» سرباز و «رحمان آباد ایرندگان» خاش 8 میلی متر باران باریده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این سامانه صبح امروز از مرزهای شرقی کشور خارج شد و ادامه فعالیت خود را در افغانستان و پاکستان ادامه می دهد.

حیدری بخش دیگری به وضعیت پیش روی جوی استان اشاره کرد و گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی تا پنجشنبه در اکثر نقاط استان بویژه نوار شرقی و غربی ، وزش به نسبت شدید ادامه دارد.

وی با بیان اینکه وزش این باد در نقاط مستعد موجب خیزش خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می شود، افزود: توصیه می شود در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز خودداری شود.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انتظار می رود روز جمعه از شدت وزش باد در سطح استان کاسته شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آیین دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در چابهار