اقدامات خوبی برای توسعه سیستان و بلوچستان انجام شده است.


اقدامات خوبی برای توسعه سیستان و بلوچستان انجام شده است.

زاهدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات خوبی در سالجاری با توجه به هم مرزی با افغانستان و پاکستان برای توسعه این استان از جمله ایجاد بازارچه‌های مرزی انجام شده است.

به گزارش ایرنا ماندانا زنگنه روز شنبه در نشست با مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت،معدن و تجارت اظهارداشت: با توجه به محرومیت تاریخی سیستان و بلوچستان این دولت در عین روبرو بودن با تمام مشکلاتی که وجود داشته، کارهای زیربنایی خوبی در استان انجام داده که از آن جمله می‌توان به راه آهن، ایجاد بازارچه‌ها و انتقال گاز اشاره کرد.
وی افزود: تجارت و اقتصاد مرز با توجه به همسایگی با کشور پاکستان و افغانستان از ویژگی‌های مهم استان است که در صورت غفلت و عدم برنامه‌ریزی درست در راستای بهبود و تقویت آن کشور از مزایای این ویژگی محروم خواهد ماند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این استان با توجه به ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند نقش موثرتری در تامین نیازهای کشور بویژه در تامین کالاهای اساسی ایفا کند لذا این مهم نیازمند یک برنامه‌ریزی درست و عزم جدی است.

به گزارش ایرنا این دیدار با هدف بازرسی بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت استان و امضا، دسته‌بندی و پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به آن بخش‌ها انجام شد.

بازارچه‌های مرزی محوطه‌ای است محصور، واقع در نقطه صفر مرزی در جوار گمرکات مجاز به انجام تشریفات ترخیص کالا، یا مکان‌هایی که طبق تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین ایران و کشورهای همجوار تعیین می‌شود و اهالی ۲ طرف مرز می‌توانند تولیدات و محصولات کشور خود را با رعایت مقررات صادرات و واردات برای داد و ستد در این بازارچه‌ها عرضه کنند.

سیستان و بلوچستان بالاترین تعداد بازارچه‌های فعال در میان استان های مرزی کشور را دارد، از میان آن‌ها ۲ بازارچه در مجاورت مرز مشترک با افغانستان و پنج بازارچه دیگر در مجاورت مرزهای مشترک ایران و پاکستان قرار گرفته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟