آموزش مجازی معارف مهدوی برگزار می‌شود


آموزش مجازی معارف مهدوی برگزار می‌شود

تهران– ایرنا- معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) گفت: دوره آموزش مجازی مهدویت به منظور آشنایی بیشتر مردم با معارف مهدوی و همچنین شناسایی آسیب‌های این عرصه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل روز چهارشنبه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: یکی از وظایف ما در دوره غیبت شناخت حضرت ولی عصر (عج) است و معرفت امام باعث نجات ما از گمراهی می شود.

وی افزود: راه، افق و تصویر زندگی ما باید بر اساس شناخت امام باشد و یکی از وظایف اصلی ما در عصر غیبت امام زمان (عج) زمینه سازی برای ظهور است. به همین دلیل با توجه به این که امکان شرکت در کلاس های مهدویت برای همه افراد وجود ندارد، یک دوره کوتاه مدت معارف مهدویت در قالب فضای مجازی تعریف شده است.

کفیل از حضور کارشناسان مرکز تخصصی مهدویت و اساتیدی همچون حجج اسلام محسن قرائتی، علی سرلک و سیدمسعود پورسیدآقایی در این دوره آموزشی خبر داد و گفت: بهترین اساتید مهدویت به طرح موضوع های مهدوی می پردازند و شرکت کنندگان ضمن پیوند برقرار کردن و دریافت پاسخ سوالات خود، آشنایی و انس بیشتری با امام زمان (عج) پیدا می کنند

این پژوهشگر حوزه مهدویت درباره محتوای این دوره اظهار داشت: موضوع های مهدوی مانند شناخت امام زمان(عج)، سبک زندگی مهدوی، سخنان و سفارش های ولی عصر (ع)، خواسته ها و انتظارات آن حضرت از ما و نگاه ادیان به موضوع مهدویت به عنوان منجی موعود در این دوره آموزشی تدریس می شود.

وی یکی دیگر از مباحث این دوره را طرح آسیب هایی دانست که در عرصه مهدویت وجود دارد و شرکت کنندگان ضمن آشنایی با آسیب شناسی این حوزه، می توانند راه مقابله با این آسیب ها را فراگیرند..

معاون بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) تاکید کرد: این دوره که به صورت رایگان و بدون هیچ محدودیتی برگزار می شود، در واقع شروعی برای دوره های تخصصی است که در آینده برگزار خواهد شد.

به گفته کفیل ثبت نام در این دوره تا نیمه شعبان ادامه دارد و با توجه به شیوع ویروس کرونا و خانه نشین شدن مردم، این دوره فرصت خوبی برای یادگیری معارف مهدویت است.

وی افزود: دوره های مجازی تاکنون از طریق سایت تخصصی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) برگزار می شده ولی اکنون از طریق فضای مجازی این دوره را برگزار می کنیم و علاقه مندان می توانند از طریق عضویت در کانال «چشم به راه» @chashmbe_rah در پیام رسان های داخلی در این دوره ثبت نام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا