مراقبت جسمانی، روانی، معنوی و اجتماعی راهبرد پیروزی بر کرونا است


مراقبت جسمانی، روانی، معنوی و اجتماعی راهبرد پیروزی بر کرونا است

حجت الاسلام والمسلمین آذربایجانی ضمن تشریح و تبیین راهبردهای چهارگانه مراقبت جسمانی، روانی، معنوی و اجتماعی تأکید کرد که توجه و عملی سازی این راهبردها، ما را بر کرونا پیروز می‌ کند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «مسعود آذربایجانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، کرونا را دشمنی نامرئی دانست و اظهار داشت: خطر جدی است و باید ما آن را جدی بگیریم ولی این ویروس بدون شک در برابر قدرت انسان ناچیز است.

دانشیار گروه روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان این که در مقابله این ویروس ما باید راهبردهای چهار گانه ای را مدنظر داشته باشیم، گفت: اولین راهبرد مراقبت های جسمانی است که حتما لازم است و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب نیز باید به صورت کامل رعایت شود.

وی اضافه کرد: راهبرد دوم برای ریشه کن سازی کرونا، سلامت روانی است یعنی هرچه روحیه شهامت، شجاعت، نترسی و جسارت را در خود بیشتر تقویت کنیم بهتر می‌ توانیم با این بیماری مقابله کنیم که در روان شناسی از آن به عنوان روحیه «سخت روئی» یاد شده و گفته می‌ شود کسانی که بیشتر اهل چالش هستند موفق تراند.

حجت الاسلام والمسلمین آذربایجانی راهبرد سوم را برای مقابله با ویروس کرونا، مراقبت های معنوی عنوان کرد و یادآور شد: باید همه بدانیم که این گونه نیست که خداوند ما را خلق کرده و سپس به حال خودمان واگذار کرده باشد.

وی تصریح کرد: طبق آیات فراوان قرآن کریم، اراده و قدرت خدا فوق همه اراده ها است و این اراده خدا را اگر از قلب و جان و دل باور کنیم و به آن یقین داشته باشیم قطعا بر این بیماری که خود مخلوقی از خلائق خدا است، پیروز می‌ شویم.

این روانشناس حوزه دین یادآور شد: راهبرد چهارم نیز سلامت اجتماعی و مراقبت های اجتماعی به معنای نوع دوستی و کمک به دیگران است که به عنوان یکی از سنت های الهی محسوب می‌ شود و کارایی زیادی دارد.

وی با بیان این که در این گونه بیماری ها نباید نسبت به دیگران و بیماران غافل باشیم، ابراز داشت: اگر من می‌ خواهم خودم یا خانواده ام درگیر این بیماری نشوند باید به دیگران توجه داشته باشم و این روحیه همدلی، مشارکت و وحدت بین آحاد جامعه موجب خشنودی خدا و پیشرفت و تعالی می‌ شود و می‌ تواند زمینه ساز نابودی هرچه بیشتر این گونه بیماری ها باشد.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟