سومین هفته جدال با کرونا در کیش


سومین هفته جدال با کرونا در کیش

کبش - ایرنا- جدال با ویروس کرونا هفته گذشته در جزیره کیش شدت بیشتری به خود گرفت، مردم هشیارانه تر به مقابله با این ویروس مرگبار پرداختند و جامعه بازاریان با راه اندازی پویشی خدا پسندانه در حمایت مالی از غرفه داران مراکز تجاری وارد میدان نبرد همگانی با کرونا شد.

به گزارش ایرنا، تداوم ضد عفونی اماکن عمومی، معابر، خیابانها، فضاهای سبز، ممنوعیت ورود خودرو از بنادر همجوار، ،محدودیت پروازها به کیش، توزیع رایگان مواد ضد عفونی، تجهیز و تخصیص بیمارستان کیش به بیماران مشکوک به کرونا، اجرای طرح نظارت بر داروخانه ها، تشدید طرح پایش مسافران ورودی در فرودگاه کیش و افزایش همیاری اقشار مختلف مردم برای مقابله با ویروس کرونا از مهمترین رویداد ها و شاخصه های سومین هفته مبارزه با ویروس کرونا در جزیره کیش بود.

جامعه بازاریان کیش وارد میدان نبرد باکرونا شدند:

جامعه بازاریان، بازرگانان، سرمایه گذاران و مالکان فروشگاههای بزرگ کیش در هفته گذشته با راه اندازی پویشی جمعی علیه ویروس کرونا و کمک به غرفه داران و واحدهای تجاری و صنفی مستاجر، که کار و کسب آنها باهجوم ویروس کرونا تعطیل و یا از رونق افتاده، اقدام به بخشیدن ۵۰ تا صد در صد اجاره بهای ملک خود کردند و بر ادامه این حرکت را تا غلبه بر ارتش کرونا تاکید کردند.

اهدای ده هزار ماسکو پرداخت مبلغ ده هزار یورو بابت پرداخت قسمتی از خرید دارو از اروپا برای بیماران کرونا ویروس از دیگر کمکهای خیرین و جامعه بازاریان کیش برای مقابله با کرونا در هفته گذشته بود.


کرونا در هفته گذشته جدی تر گرفته شد:

تشدید تدابیر مقابله ای، فرا گیر شدن کار ضد عفونی محیط شهری، اطلاع رسانی سریع توسط سخنگوی شورای سلامت، تلاش رسانه ها و شبکه های اجتماعی کیش در این عرصه، افزایش دو برابری بیماران مبتلا به کرونا از ۶ به ۱۲ نفر در اوایل هفته و فوت دو بیمار مبتلا به کرونا موجب شد تا این ویروس مرگبار جدی تر گرفته شود و تردد در سطح جزیره بشکلی چشمگیر کاهش یابد. با این حال رفت وآمد در جزیره بدون ماسک همچنان مشاهده می شود

توزیع ژل و مواد ضد عفونی:

مشکل کمبود مواد ضد عفونی و ژل بهداشتی که در هفته های قبل کاملا احساس می شد و به بازار سیاه کشیده شده بود، در هفته گذشته با فعالیت ۴۱ ایستگاه و اقدامات منطقه آزاد کیش بر طرف شد اما کمبود ماسک همچنان در جزیره کیش وجود دارد.

همچنین طرح نظات بر داروخانه ها و مکمل فروشی های کیش و به منظور مقابله با احتکار ،گرانفروشی با حضور نمایندگانی از اداره نظارت بر اماکن عمومی،کارشناس مرکز توسعه سلامت کیش و حضور کارشناسان مربوطه در هفته گذشته به اجرا گذشته شد و در این خصوص از سه واحد فروش مواد بهداشتی بازرسی شد.

تعطیلی کلیه دفاتر مشاورین املاک و نمایشگاه های خودرو، رستوران ها و فست فودها، کافی شاپ ها، توقف عملیات گذر موقت خودرو خودروهای پلاک کیش تا اطلاع ثانوی، اتخاذ تدابیر مدیران ادارات دولتی و خصوصی ، بانک ها و موسسات مالی جهت کاهش مراجعه حضوری و ارائه امکانات ضدعفونی از جمله اقداماتی است که هفته گذشته در شورای سلامت کیش مصوب شد.

سفرهای هوایی به جزیره محدود شد:

در اجرای مصوبات ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا درجزیره کیش مبنی بر محدود سازی سفرها، حفظ سلامت کیشوندان و همچنین مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا پروازهای ورودی به این منطقه آزاد از اواسط هفته گذشته فقط توسط کیش و از مبدا فرودگاه های تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس انجام شد.

بر اساس این گزارش هرگونه فروش گروهی و تور به مقصد جزیره کیش ممنوع است و فروش بلیط ها صرفا برای کیشوندان، کارکنان و خانواده های دستگاه های ارائه دهنده خدمات دولتی در کیش انجام و آمار پروازها به تفکیک هر پرواز و بصورت روزانه برای سازمان هواپیمایی کشوری جهت کنترل ارسال خواهد شد.

آمار پروازهای ورودی به جزیره کیش بطور میانگین در ماههای آخر سال، روزانه حدود ۳۰ پرواز بوده که ۶۰ درصد این پروازها توسط کیش ایر انجام می شد.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۵ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان کیش بستری شده اند که از این افراد ۲۱ نفر با حال عمومی مناسب از بیمارستان کیش مرخص، آزمایش ۱۵ نفر منفی و ۱۳ نفر مثبت بوده که از این افراد دو نفر در هفته گذشته فوت شده اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟