تولید روزانه 50 هزار ماسک در کشور


تولید روزانه 50 هزار ماسک در کشور

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از تولید روزانه 50 هزار ماسک در کارگاه‌های مشاغل خانگی وابسته به این بنیاد در کشور خبر داد.

سید امیرحسین مدنی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: یکی از کار‌هایی که بنیاد برکت دنبال می‌کند طرح اشتغال خانگی و خرد است که در یک سال گذشته ۳۰ هزار طرح اشتغال در کشور اجرا شده که در برگیرنده صد و ۲۰ هزار شغل بوده است.
وی ادامه داد: ۵ درصد از این طرح‌های اشتغال مربوط به کارگاه‌های خیاطی است و با شیوع ویروس کرونا فراخوانی به این کارگاه‌ها داده شد تا با همکاری افراد فعال در این کارگاه‌ها ماسک و گان پزشکی تولید شود.
مدنی افزود: ماسک و گان پزشکی تولید شده از طریق وزارت بهداشت و مجموعه‌های این وزارتخانه توزیع می‌شود.
مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: یکی از کارگاه‌های تولید ماسک در محله شهید هرندی تهران فعال است که در کنار کارگاه‌های خیاطی سراسر کشور روزانه بیش از ۵۰ هزار ماسک و سه هزار و ۷۰۰ گان پزشکی تولید می‌کنند.
وی تاکید کرد: چنانچه در تولید ماسک بتوانیم کمک بیشتری بدهیم و سرمایه در گردش را افزایش دهیم روند تولید ماسک تا ۳۰۰ هزار در طول روز قابل افزایش است.
مدنی ادامه داد: نزدیک به ۲۸ استان در تولید ماسک و گان پزشکی فعالیت دارند و در محله شهید هرندی تهران نیز نزدیک به شش کارگاه به صورت روزانه فعال است.
مدیرعامل بنیاد برکت افزود: ما کارخانه‌هایی هم در سنندج، ارومیه و رباط کریم تهران داریم که در حوزه تجهیزات پزشکی کار می‌کنند و تعهد داده اند روزانه ۶۰ هزار گان پزشکی تحویل دهند.
مدنی گفت: در بخش محلول‌ها هم محصولاتی را در دست تولید داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان