آیا تردد در معابر ورودی مشهد نیازمند نظارت است؟


آیا تردد در معابر ورودی مشهد نیازمند نظارت است؟

در روزهای پایانی سال با توجه به شیوع بیماری کرونا و با وجود اعلام وضعیت قرمز در مشهد و توصیه‌های اکید ستاد ملی مبارزه با کرونا بر ماندن در خانه و پرهیز از مسافرت‌، عبور و مرور همچنان ادامه دارد.

جاده‌های منتهی به شهر مشهد در مقایسه با مدت مشابه سال‌های قبل خلوت‌تر و از ترافیک کمتری برخوردار است، ولی هنوز هم تعداد زیادی خودرو با پلاک‌های استان‌های دیگر به خصوص تهران به چشم می‌خورد.

آیا تردد در معابر ورودی مشهد نیازمند نظارت است؟


خبرنگار ایسنا ضمن تهیه گزارش با تعدادی از کسبه این منطقه گفت و گویی انجام داده است. مغازه دارانی که عمدتا از وضعیت اقتصادی به وجود آمده کنونی احساس نارضایتی دارند.

یکی از مغازه داران می‌گوید: " ما حتی کرایه مغازه خود را به سختی درمی‌آوریم".

مغازه‌دار دیگری اظهار می‌کند:" من 5 کارگر داشتم ولی به خاطر خلوتی و کاهش درآمد مجبور شدم عذر عده‌ای از آنها را بخواهم".

فردی که شاگرد مغازه‌ ساندویچ‌فروشی بود، گفت:" قبل از این داستان بیماری و کرونا و این‌چیزها روزی 7 بسته نان مصرف می‌کردیم و حدود یک میلیون و 200 هزار تومان دخل داشتیم ولی الان به زور به یک بسته می‌رسد".

آیا تردد در معابر ورودی مشهد نیازمند نظارت است؟



یکی از افرادی که در عوارضی این منطقه فعالیت می کند، نیز به خبرنگار ایسنا گفت: ما انتظار داشتیم در این معابر ورودی تدابیری اندیشیده شود مثل این‌که دستگاه‌های تب‌سنج استفاده شود یا برای ورود ماشین‌های خارج شهر یا استان محدودیت‌هایی در نظر گرفته شود ولی چیزی ندیدیم و فقط به ما گفته‌شده پول نقد دریافت نکنید.

آیا تردد در معابر ورودی مشهد نیازمند نظارت است؟



همچنین با توجه به شماره پلاک‌های مشاهده شده و ثبت شده در عوارضی‌ها از ساعت 8 صبح، حدود 16 درصد از ماشین‌های شخصی ورودی از خارج استان بودند.

تاکنون هیچ دستورالعملی در راستای اعمال محدودیت و کنترل در مبادی ورودی به ما ابلاغ نشده است

فرمانده پلیس‌راه استان خراسان رضوی در گفت و گو با ایسنا با بیان این مطلب که تاکنون ( ساعت 10:30 صبح یکشنبه 25 اسفندماه) هیچ دستورالعملی در راستای اعمال محدودیت و کنترل در مبادی ورودی به ما ابلاغ نشده، گفت: حجم ترددها در ورودی‌های مشهد نسبت به دیروز افزایش پیدا کرده ولی در خروجی‌های سطح استان و مشهد مشکلی وجود ندارد.


سرهنگ امیدوار افزود: ما وظیفه‌ خود را در مورد کنترل ترافیک انجام می‌دهیم ولی کنترل سلامت نه وظیفه‌ ماست و نه تخصص ما و اگر قرار است کنترلی انجام شود باید به جاده‌ها نیرو بفرستند تا در کنار نیروهای انتظامی کنترل سلامت را انجام دهند که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.


فرمانده پلیس‌راه استان تصریح کرد: تاکنون هیچ دستورالعملی در راستای اعمال محدودیت و کنترل در مبادی ورودی به ما ابلاغ نشده است. ولی برخی شهرستان‌ها مانند درگز، گناباد، تربت‌جام و تربت‌حیدریه به طور خودجوش کارهایی را انجام می‌دهند.

آیا تردد در معابر ورودی مشهد نیازمند نظارت است؟



انتظار می‌رود در این ایام که هرگونه سفر احتمال انتقال عفونت و بیماری را افزایش می‌دهد از سفر به شهرهایی همچون مشهد که در وضع خطر است پرهیز شده تا هرچه زودتر با قطع چرخه بیماری بتوان بر این بیماری فائق آمد. مسئولان استانی و شهری نیز محدودیت‌هایی در این مدخل‌های شهری ایجاد کنند تا با عبور و مرور کنترل شده ورود بیماری به شهر محدود شود.

آیا تردد در معابر ورودی مشهد نیازمند نظارت است؟

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان