طرز تهیه آش ماست کردی


طرز تهیه آش ماست کردی

برای پخت آش ماست کردی، ابتدا لپه را از چند ساعت قبل خیس کنید.

طرز تهیه آش ماست کردی
مواد لازم آش ماست کردی برای ۴ نفر:

ماست ۳ لیوان
برنج ۱ لیوان
لپه نصف لیوان
پیاز ۴ عدد
سیر ۵ عدد
سبزی آش (تره، گشنیز، جعفری، نعنا) ۴۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

طرز تهیه آش ماست کردی:

برای پخت آش ماست کردی، ابتدا لپه را از چند ساعت قبل خیس کنید.

داخل قابلمه کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار بدهید. ۲ عدد پیاز را، خلالی خرد کنید و با کمی روغن داخل قابلمه با حرارت متوسط تفت بدهید سپس کمی زردچوبه به آن اضافه کنید.

پس از اینکه پیاز نرم شد لپه‌های خیس خورده را اضافه کنید. مجدد کمی تفت دهید سپس ۴ لیوان آب اضافه کنید. حرارت را کم کنید و در قابلمه را ببندید تا لپه کاملا بپزد و جا بیفتد.

برنج را بشویید و به همراه ۴ لیوان آب درون قابلمه بریزید و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا خوب پخته شود و لعاب بیاندازد. سپس سیر‌های کوبیده و لپه پخته شده را به برنج اضافه کنید (سیر‌ها را با مقداری نمک، فلفل و زردچوبه بکوبید).

سبزی آش (ترکیب مساوی تره، گشنیز، جعفری، نعنا) را بشویید و ریز خرد کنید. سپس همزمان با اضافه کردن لپه، سبزی را هم به برنج اضافه کنید و اجازه دهید آش جا بیفتد. در طول پخت در قابلمه را باز بگذارید، در مدت پخت آش را هم بزنید تا ته نگیرد.

در فاصله‌ای که آش آماده می‌شود ۱ عدد پیاز را رنده کنید و با فشار دست آب اضافی آن را بگیرید و داخل کاسه‌ای بریزید. گوشت چرخ کرده و نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید؛ سپس گوشت را قلقلی کنید. گوشت‌های قلقلی را در روغن سرخ کنید و در اواخر کار همراه با ۱ عدد پیاز سرخ شده به آش اضافه کنید.

پس از اینکه آش آماده شد از روی حرارت بردارید؛ سپس ماست را با قاشق هم بزنید به آش اضافه کنید و هم بزنید. آش را در کاسه بریزید و سرو کنید.
منبع:بیتوته

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سه قانون شوپنهاور برای کسب موفقیت در زندگی