اطلاعات آماری مربوط به مبتلایان ویروس کرونا در اردبیل احصا می‌شود


اطلاعات آماری مربوط به مبتلایان ویروس کرونا در اردبیل احصا می‌شود

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: به منظور استخراج اطلاعات آماری برای مقابله با بیماری کرونا، پرسش‌نامه‌های مربوط به چگونگی ابتلای به ویروس کرونا به همت جهاد دانشگاهی اردبیل تکمیل شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل ، اکبر بهنامجو در جلسه بررسی اطلاعات مربوط به این نظرسنجی اظهارداشت: شیوه‌های کنترل و مقابله با این بیماری در استان با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی بصورت علمی و عملی انجام می‌گیرد.

او افزود: دوران قرنطینه و پس از بهبودی مهم‌ترین موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه بسیاری از بهبودیافتگان خود ناقل ویروس هستند در حالی‌که دوره ابتلا را پشت سر گذاشته‌اند.

استاندار اردبیل گفت: اطلاعات احصا شده در این طرح در خصوص علت ابتلا و نحوه قرنطینه و نیز قشرهایی که بیشترین مبتلایان را به خود اختصاص داده مسوولان را در کنترل بیشتر و درمان کامل بیماران کرونایی یاری خواهد کرد.

بهنامجو همچنین با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در خصوص تامین اعتبار و نیز داروی مورد نیاز برای مبتلایان به ویروس کرونا از تامین بخشی از نیاز استان به این داروها از کشورهای دیگر خبر داد.

وی گفت: اقدامات خوب دیگری هم در حال به ثمر نشستن است که در روزهای آتی اطلاع‌رسانی می‌شود.

او بر لزوم استفاده از شیوه‌های نوین اطلاع‌رسانی در افزایش آگاهی‌های عمومی و نحوه پیشگیری صحیح از ابتلای به بیماری کرونا و در حین حال ایجاد فضای آرامش بخشی به خانواده‌ها تاکید و از فعالان اجتماعی و رسانه‌ای در این خصوص قدردانی کرد.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در سطح استان را ۱۵۴ نفر اعلام کرد.

بر اساس این آمار، تاکنون ۱۶ نفر از شهروندان این استان جان خود را به علت ابتلای به کرونا از دست داده‌اند و هم‌اکنون ۲۸۲ نفر به علت ابتلای به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده و تحت مراقبت قرار دارند.




آبگیری سد سقزچی نمین در سال 1400 تکمیل می‌شود