پرتغال باعث لاغری و مشکلات قلبی می‌شود


پرتغال باعث لاغری و مشکلات قلبی می‌شود
نتایج مطالعه جدید نشان می دهد مصرف روزانه تنها دو و نیم لیوان آب پرتقال میتواند مانع از چاقی (Obesity) شده و خطر بیماری قلبی (heart disease) و بیماری قند را تقلیل می دهد.

به گزارش مهر، پرتقال (Orange) علاوه بر التیام جوانه های چشایی، به تقلیل چاقی و خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

مطالعه جدید پژوهشگران دانشگاه وسترن نشان می دهد وجود مولکولی در پرتقال و نارنگی (tangerine) موسوم به nobiletin به صورت چشمگیر باعث کاهش چاقی و بازگشت عارضه های جانبی منفی آن می شود.

تحقیق جدید اثبات می کند که موش های تغذیه شده با رژیم غذایی (diet) پرچرب و با کلسترول بالا که nobiletin هم دریافت کرده بودند، به شکل قابل توجهی لاغرتر بوده و دارای میزان کم تر مقاومت انسولین و چربی های خون در قیاس با موش های بودند که nobiletin دریافت نکرده بودند.

« مورای هاف»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه وسترن، در این مورد می گوید:« ما نشان دادیم که در موش های دارای علائم منفی چاقی، ما می توانیم از nobelitin برای معکوس کردن آن علائم استفاده نمائیم و چه بسا روند تشکیل پلاک در عروق خونی را که باعث تصلب شریان می شود را برگردانیم.»

با این حال پژوهشگران هنوز به عملکرد دقیق nobiletin پی نبردند. بر اساس فرضیه محققان، شاید مولکول با تنظیم نحوه عملکرد چربی در بدن عمل می کند.

پژوهشگران بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تأکید دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم