شاید کرونا را بتوان با ماسک و دستکش کنترل کرد اما فسادهای مالی پرهزینه‌ است


شاید کرونا را بتوان با ماسک و دستکش کنترل کرد اما فسادهای مالی پرهزینه‌ است

شهردار بوشهر گفت: شاید کرونا را بتوان به راحتی با یک ماسک و دستکش کنترل کرد اما رسیدگی به فسادهای مالی برای ما کار پرهزینه ای است، اولین مطالبات از من نیز سالم سازی سیستم و به حداقل رساندن روابط و فسادها بوده است.

نورالدین امیری عصر روز جاری در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران عنوان کرد: امیدواریم همانطور که در بحث کرونا یک همت کشوری به وجود آمد برای مبارزه با فساد اداری نیز همین همت ملی شکل بگیرد چرا که فساد نیز یک بیماری خطرناک است.

وی افزود: سال ۹۷ یک سال پر بحران -از تحریم تا کرونا- بود که شهرداری نیز تحت تأثیر این بحران ها قرار گرفت، تا الان ۲۱۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری تحقق یافته که بخشی از آن مربوط به ارزش افزوده بوده که البته حق شهرداری و مردم است. در سال ۹۸ توانستیم ۲۱ میلیارد از محل مطالبات مانند آرا کمیسیون ها و منابع دیگر وصول نماییم. مبلغ ۱۴ میلیارد نیز به جهت همراهی با تیم شاهین بوشهر پرداخت شده است.

این مسئول با بیان اینکه بخش عمده بودجه سال ۹۹ به آسفالت معابر اختصاص داده شده است، افزود: سعی کرده ایم بر روی پروژه های نیمه تمام و بافت قدیمی و تاریخی و ملحقات آن تمرکز کنیم. همچنین تاکید بر روی پارکینگ شهری، گذر سرتل تنگک که از سال گذشته هم در بودجه بود ولی به دلیل استانی بودن پروژه به مناقصه نرفت و ان شاالله که بتوانیم سال آینده آن را آغاز نماییم. ادامه روگذر میدان مطهری، ساماندهی بافت قدیم با اعتبار ۸ میلیارد، احداث فرهنگسرا، بهسازی میادین و بازار قدیم، آبگیر بودن محلات جنوبی به خصوص تنگک‌ها، و اعتبار ۱۴ میلیارد برای سازمان ها اختصاص یافته است.

شهردار بوشهر بیان کرد: پارک لیان یکی از پروژه های خوب محلات جنوبی است که اکنون -با اعتبارات استانی- آماده شده و مردم آن را افتتاح کرده اند، به دلیل رویدادهایی چون انتخابات و بعد از آن نیز شیوع بیماری کرونا نتوانسته ایم مراسم افتتاح رسمی برگزار کنیم. همچنین چرخ‌وفلک یکی از پروژه‌های نیمه تمامی بود که نیاز به مدیریت داشت.

امیری خاطرنشان کرد: مسئله اصلی پروژه چرخ فلک کابین ها بوده و در خصوص پیچ ها و کابین‌های آن داستان زیاد است. اداره استاندارد ایرادهای زیادی گرفت یکی اینکه کابین‌ها در این ارتفاع ۷۰-۸۰ متری اصلا جواب نمی‌دهد پس آن را تقویت کردند. بوشهر اقلیم متفاوتی دارد و این سازه نیز در کنار دریا قرار گرفته است؛ با این اوصاف نیاز به بررسی‌های دقیق دارد، الان چرخ و فلک تقریبا کامل شده البته موتورها باقی مانده ولی اطلاع دارم که خریداری شده است. من هیچ قولی در این باره ندادم و تنها اظهارات پیمانکار را به مردم گفته ام.

مدیریت شهری بوشهر اظهار کرد: مشکل این است که پیمانکار بخش اعظم پولش را گرفته بود، ۸۰ درصد مبلغ به عنوان پیش پرداخت دریافت کرده و این طور نبود که بر اساس پیشرفت فیزیکی به او پرداخت شود. بنا این بود که شب عید چرخ‌فلک را تحویل بدهد اما با اوضاع فعلی فکر می کنم که این کار ممکن نیست. کابین‌های چرخ و فلک در ارتفاع بالا است که طبیعتا سرعت باد بیشتر است و مقاومت بیشتری می طلبد. استاندارد اعلام کرده بود که پس از آماده سازی و تحویل، این چرخ و فلک باید بین 3 تا 4 روز با کیسه های شنی مخصوص برابر وزن افراد بچرخد و بعد زیر بار برود که اتفاقاً اقدام خوبی است. استاندارد گام به گام کار را بررسی کرده، چون با جان مردم در ارتباط است.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت سالم سازی سیستم مالی شهرداری گفت: شاید کرونا را بتوان به راحتی با یک ماسک و دستکش کنترل کرد اما رسیدگی به فسادهای مالی برای ما کار پرهزینه ای است. اولین مطالبات از من نیز سالم سازی سیستم و به حداقل رساندن روابط و فسادها بوده است.

شهردار بوشهر در خصوص موارد مطرح شده با محور استیضاح شهردار و طرح سوال توسط شورا اظهار کرد: استیضاح یک فرصت است و این فرصت خیلی خوبی برای من بود. ضمن احترام به جایگاه تیم تشکیل شده هیئت منصفه را مردم قرار می دهم، مردم به خوبی مسائل و مشکلات را رصد می‌کنند و می‌دانند که ایراد کار از کجاست.

نورالدین امیری عنوان کرد: برخی گزارشات باعث شد تیم بازرسی در شهرداری مستقر شود و پس از انجام تحقیقات به نقطه ای رسیدند که تعدادی از پرسنل فعلی و کارکنان سابق شهرداری مورد بازجویی قرار بگیرند. الان نیز این پرونده در مرحله تحقیقات است و من نمی‌توانم در این باره حرفی بزنم.

این مسئول با اشاره به اینکه تا ریال آخر به تیم شاهین متعهد هستیم، ادامه داد: امروز تیم شاهین از بسیاری تیم های دیگر لیگ خوشنام تر است و وضعیت آن حتی از تیم پارس جنوبی جم که بودجه آن از طریق نفت تامین می شود بهتر است.

وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر ایرادات سامانه شفافیت شهرداری بوشهر گفت: این کار را ابتدا از نرم افزار اکسل شروع کردیم و بعد نرم‌افزاری شد. می دانم که نقص هایی هم دارد، ضعف‌های آن را به روابط عمومی اعلام کنید تا بتوانیم آن را برطرف نماییم. باید بگویم که صاحب این شهر و بودجه مردم و شهروندان هستند و چیزی برای پنهان کردن نباید باشد.

شهردار بندر بوشهر یادآور شد: از لحاظ زیرساختی کارهای خوبی چون ساماندهی فاضلاب در بوشهر انجام شده است اما همچنان یک شهر محروم به شمار می رود که البته فرهنگ خیلی قوی و خوبی دارد. بافت بوشهر باید به یک بافت جهانگردی تبدیل شود و کانون توسعه باشد؛ همچنین ساحل بوشهر به عنوان یک درآمد پایدار. ان‌شاالله روزی به جایی برسیم که مدیریت واحد شهری جاری باشد و شهرداری نقش پیمانکار را ایفا نکند.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ظرفیت آمبولانس‌های صنایع پیرامونی مستقر در کنگان استفاده می‌شود