3 هزار پرونده در پزشکی قانونی گناوه ودیلم رسیدگی شد


3 هزار پرونده در پزشکی قانونی گناوه ودیلم رسیدگی شد

گناوه – ایرنا - رئیس پزشکی قانونی گناوه گفت: این مرکز در سال گذشته سه هزار پرونده ورودی از این شهرستان و دیلم پذیرش کرد که با کارشناسی قانونی در سریع‌ترین زمان رسیدگی و به منظور اجرای عدالت به ماجع قضایی ارائه شد.

دکتر اسماء امیریان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: تصادف، ضرب و جرح، صدور جواز دفن و سقط جنین، تعیین سن، طلاق، علت فوت در مرگ‌های مشکوک و غیرطبیعی، بررسی تخلفات در حرفه‌های پزشکی و پیراپزشکی و معافیت از زندان برای افرادی که توانایی تحمل ندارند از عمده پرونده‌های تشکیل شده در این مرکز بود که مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی اظهارکرد: به‌دلیل نبود سالن تشریح در این مرکز، انجام یک‌سری فوتی‌ها و امور مراجعان برای بررسی‌های اختصاصی‌تر به مرکز استان ارجاع می‌شوند.

رئیس پزشکی قانونی گناوه گفت: این مرکز تنها پزشک قانونی در شهرستان‌های گناوه و دیلم است که با حداقل نیروی انسانی و امکانات، توفیق ارایه خدمت به مردم این مناطق را بصورت دقیق و بموقع، قانونی و منطبق با علم پزشکی روز دارد.

وی افزود: تکمیل و تجهیز ساختمان این مرکز از نیازهای واقعی مردم است که عملیات اجرایی آن از سال ۹۷ با اعتبار ملی آغاز شده‌ و اکنون پیشرفت فیزیکی آن ۳۰ درصد است.

امیریان به اقدام‌های صورت گرفته در ارتباط با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این مرکز اشاره کرد و گفت: تحقیقات محیطی، تهیه موادضدعفونی، فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی کردن محیط و شناسایی افراد مشکوک به این بیماری و ارجاع آنان به مراکز درمانی از عمده فعالیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا در این مرکز است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بیمارستان شهدای هسته ای بوشهر افتتاح شد