تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند در مسجد داودقلی زنجان


تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند در مسجد داودقلی زنجان

موسسه خیریه شمیم نرگس در مسجد داودقلی زنجان علاوه بر تهیه و توزیع بسته های غذایی و اقلام بهداشتی، دو مورد جهیزیه تهیه و به نوعروسان نیازمند تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسجد داودقلی زنجان به عنوان یکی از مساجد تراز اسلامی علاوه بر فعالیت های فرهنگی و هنری گسترده در طول سال، در روزهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از مراکز تعطیل کردند، ضمن رعایت نکات بهداشتی، دو جهیزیه به نوعروسان محروم تقدیم کرد.

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: در ایام مبارزه با کرونا سعی کردیم آخرین جهیزیه های سال۹۸را با وجود درگیری با ویروس کرونا وضدعفونی و کمک به تهیه ماسک واقلام بهداشتی گروه جهادی حاج قاسم وخیریه شمیم نرگس زنجان، آماده و تقدیم کنیم.

به گفته حجت الاسلام علی اصغر ولایتی، خیریه شمیم نرگس و گروه جهادی حاج‌قاسم زنجان در مسجد داودقلی در زمینه های محرومیت زدایی و اشتغال آفرینی فعالیت می کند که این اقدام بزرگ را با وجود کرونا انجام داد.

تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند در مسجد داودقلی زنجان

وی ادامه داد: موسسه خیریه وگروه جهادی جهیزیه های مختلف و فعالیت های بسیار بزرگی انجام می دهند وکرونا نتوانست از همت این جوانان پای کار بکاهد.

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه در مواردی ازدواج زوجین به دلیل عدم جهیزیه به تاخیر یا به طلاق کشیده می شود، افزود: با ورود این مجموعه ها و حل مشکلات جوانان زندگی خوش وهمراه با محبت آغاز می شود.

حجت الاسلام ولایتی ادامه داد: این جهیزیه ها کاملا با تحقیق وتایید کمیته تحقیق انجام و به افراد مستحق تقدیم می شود که به ایجاد شغل برای جوانان منجر می شود.

مدیرعامل خیریه شمیم نرگس تصریح کرد: این موسسه سعی کرده با جمع آوری افراد خیر و تلاشگر با روحیه بالای خدمت در اکثر مسائل و نیازمندی ها ورود کرده و تا حد توان به حل مشکلات کمک کند.

تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند در مسجد داودقلی زنجان

به گفته وی، در این ایام که همه درگیر ویروس کرونا هستند خیلی از نیازمندان فراموش شدند وکسانی هم که معمولا کمک می کردند درگیر هستند؛ از این روز با همت خیرین موسسه شمیم نرگس دو مورد جهیزیه برای نوعروسان محروم تهیه شد.

حجت الاسلام ولایتی با اشاره به اینکه دعای نیازمندان ومحرومین در رفع بلا اثرگذار است، گفت: دعای این قشر به اندازه ای است که می تواند جامعه ای را بیمه کند؛ اما در جامعه ای که توانگران به فکر خودشان باشند ومحرومین هر روز با محرومیت دست وپنجه نرم کنند، عاقبت بدی در انتظار آن جامعه است.

مسئول گروه جهادی حاج قاسم مسجد داودقلی زنجان ادامه داد: به فرموده رسول خدا برای نیازمندان در سرمایه توانگران جامعه سهمی و حقی قرار داده است که باید به آن عمل شود البته نه با اکراه، نه در زمان بلا که بخاطر ترس باشد؛ بلکه با گشاده رویی ودر زمان آسایش باید باشد.

ولایتی با اشاره به اینکه در خیریه و گروه جهادی، خیرین بسیاری کمک می کنند، گفت: به همت جوانان پای کار و انقلابی در کمیته تحقیق، کمیته خیرین، کمیته مالی و کمیته تامین و... به نتایج خوبی دست پیدا می کنیم.

تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند در مسجد داودقلی زنجان

وی با اشاره به اینکه کمک به محرومین، نیازمندان و تامین بسته های غذایی، جهیزیه، اجاره منزل و مواردی از این دست بدون کمک دولت و تنها به همت خیرین انجام می شود، افزود: مسئولین باید از جوانان متعهد،انقلابی وجهادی که رایگان و برای خدا کار می کنند حمایت کنند و از این ظرفیت های عظیم برای رفع محرومیت ها استفاده کنند.

پایان پیام/73

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افطاری 150 دختر روزه اولی در مسجد حاجی پیرلو ارومیه