طرح پایش و غربالگری مسافران در 10 خروجی استان سمنان آغاز شد


طرح پایش و غربالگری مسافران در 10 خروجی استان سمنان آغاز شد

سمنان - ایرنا - طرح غربالگری و پایش مسافران عبوری از ١٠ خروجی‌ استان سمنان روز سه شنبه با حضور استاندار و مسوولان حوزه‌های بهداشت و درمان، نیروهای انتظامی و امدادی آغاز به کار کرد.

مدیر روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان درباره این طرح به خبرنگاران گفت:استاندار سمنان با حضور در پلیس راه سمنان-فیروزکوه در منطفه افتر، به هنگام آغاز این عملیات از نزدیک در جریان طرح اجرای طرح غربالگری قرار گرفت.

حجت الله یحیایی اضافه کرد : همچنین در این مراسم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، رییس دانشگاه علوم پزشکی، فرمانده نیروی انتظامی، رییس جمعیت هلال احمر و رئیس پلیس راه استان سمنان حضور داشتند.

وی افزود: اجرای این طرح در ۱۰ مسیر خروجی استان بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با ویروس کرونا صورت می پذیرد و همچنان ضدعفونی کردن شهرها،روستاها و آموزش و اطلاع رسانی و پیگیری تامین ماسک و مواد بهداشتی توسط نیروهای شهرداری،سپاه و گروه های مردمی در استان در حال انجام است.

تا ظهر امروز یکهزار و ۱۷۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسید، این تعداد در استان سمنان با ۳۳ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۱۷ نفر افزایش یافت.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده مانند در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فدراسیون کشتی: یزدانی در صورت آمادگی به المپیک می‌رود