کارکنان تیپ المهدی سپاه جهرم 10 هزار سی سی خون اهدا کردند


کارکنان تیپ المهدی سپاه جهرم 10 هزار سی سی خون اهدا کردند

شیراز-ایرنا-کارکنان تیپ نیروی مخصوص34 المهدی(عج) سپاه جهرم با اهدای 10 هزار سی سی از خون خود به یاری بیماران نیازمند شتافتند.

مدیر مرکز انتقال خون جهرم روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: جمعی از کارکنان این یگان با حضور در مرکز انتقال خون جهرم ۱۰هزار سی سی از خون خود را اهداء کردند.

علی رضاییان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و متاسفانه کاهش اهدای خون، به همین دلیل جمعی از کارکنان تیپ نیروی مخصوص۳۳ المهدی(عج) با اهداء خون خود به یاری بیماران نیازمند شتافتند.

وی بیان کرد: صمیمانه از کارکنان تیپ نیروی مخصوص ۳۳المهدی(عج) تشکر می‌کنیم و برنامه اهدای خون سایر اعضای تیپ در روزهای آتی نیز ادامه دارد.

رضاییان اظهار کرد: این برنامه با توجه به نیاز شدید کشور به خون و با رعایت کلیه نکات بهداشتی در خصوص پیشگیری از کرونا ویروس انجام شد.

مدیر مرکز انتقال خون جهرم ابراز کرد: اهدای خون باعث افزایش سلامت قلب، کاهش ریسک سرطان و کاهش وزن می‌شود، تقویت در سیستم ایمنی، کاهش غلظت و چسبناکی خون و بهبود جریان خون در عروق از دیگر مزایای اهدای خون به شمار می‌رود و می‌تواند در سلامت انسان تاثیر زیادی داشته باشد.

وی گفت: از عموم شهروندان جهرمی دعوت می‌شود که به منظور اهدای خون و نجات جان بیماران نیازمند به پایگاه انتقال خون مرکزی واقع در بلوار مطهری و پایگاه بنی‌هاشمی واقع در خیابان ۱۷ مراجعه کنند. شهروندان می‌توانند صبح ها از ساعت۷:۳۰ تا ۱۳ عصر به پایگاه مرکزی روبروی بیمارستان مطهری مراجعه کنند.

وی ابراز کرد: با توجه به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همه تدابیر بهداشتی لازم در انتقال خون شهرستان پیش‌بینی و اجرا شده است به‌گونه‌ای که بدون هیچ‌گونه تجمع و در اسرع وقت، فرآیند خون‌گیری انجام می‌شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، متاسفانه اهدا خون کاهش پیدا کرده و با کمبود پلاکت مواجه شده‌ایم‌ و از آنجا که عمر پلاکت تنها ۳ روز است و قابل ذخیره‌سازی نیست و نیاز به این محصول اجتناب‌ناپذیر است، خواهشمندیم مردم به یاری هموطنان نیازمند به این ماده حیاتی بشتابند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دستگیری شکارچیان بی‌رحم خدنگ در خفر