سهم من در مبارزه با ویروس کرونا ماندن در خانه است


سهم من در مبارزه با ویروس کرونا   ماندن در خانه   است

کیش - ایرنا - من کیشنوندم و سهم من در مبارزه با ویروس کرونا، ماندن درخانه، خودداری از حضور در اجتماعات، محدود کردن مراوادات، ضد عفونی محیط خانه و رعایت دقیق نکات بهداشتی است.

من زهرا هستم 35 ساله و خانه دار، اکنون حدود یک ماه است که از خانه خارج نشده ام، از اولین روزهای هشدار عمومی مبنی بر شیوع ویروس کرونا، با ماندن درخانه کار مبازره با این ویروس مرگبا را شروع کردم و در واقع وارد میدان نبرد با ارتش کرونا شدم.

روزها بسختی می گذرد، دلم برای روزهای بدون کرونا بشدت تنگ شده، همیشه فکر می کردم خانه داری کاری سخت و دشوار است اما حالا مدیریت امور بهداشتی و مبارزه بی امان با ویروس نامرئی کرونا این وظایف را به مراتب سنگین و تمامی ذهن و فکرم را به خود مشغول کرده است، اما وقتی به این نکته فکر می کنم که در مقابله با این بحران همگام با همه خانواده ها بوِیژه مادران، سهم و نقشی موثر ایفا می کنم برخود می بالم و به آینده روشن و به روزهایی می اندیشم که خودم، همسرم و دو فرزندم و تمامی افراد جامعه بی دغدغه و بدون واهمه از ویروس کرونا زندگی عادی از سر می گیریم، در هوای سالم نفسی عمیق می کشیم، در کوچه خیابان قدم می گذاریم، در اجتماعات ظاهر می شویم کسب و کار را رونق می دهیم، با روحیه ای قویتر تلاش می کنم.

در خانه ماندن، کلید پیروزی بر لشکر کرونا و بی تردید نقشی موثر و همگانی و فراگیر است و تنها با این کلید می توان زحمات، تلاشها و جانبازیهای قشرهای مختلف بوِیژه قشر، پزشک، پرستار، کادر درمانی، نیروهای خدماتی و مدیریت امور شهری را به عنوان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا ارج نهاد و از آنها پشتیبانی کرد، بنا بر این در خانه ماندن و مدیریت دفاعی در مقابل ویروس کرونا به عنوان یک اصل انکار ناپذیر و آزمایش شده وظیفه ای مهم و اولی است و حلقه مرکزی در رویایی با این بحران است.

اکنون روزانه هزاران، خبر و گزارش و تصویر از جبهه های نبرد با ویروس کرونا در جهان و سراسر کشورمان مخابره می شود و در جزیره کوچک کیش نیز که با این بحران فزاینده روبه روست بیش از 98 در صد اخبار، گزارشها رسانه ها، روزنامه ها و شبکه های مجازی مربوط کرونا و توصیه هایی مختلف در خصوص مصون ماندن از بیماری است که این مطالب به رغم تنوع ،دارای یک نکته مشترکند و آن تاکید بر ماندن در خانه به عنوان سنگر مقابله با کرونا و مشارکت در این جنگ فراگیر است.

به گفته اکثر شهروندان و متخصصان بهداشتی، ماندن در خانه بهترین و موثرترین اقدام برای قطع زنجیره انتقال کرونا و ریشه کن کردن این ویروس مرگبار است، لذا تصمیم گیران جامعه و تمامی اعضای خانواده ها بوِیژه مادران نقشی محوری و مدیریتی در عبور از این بحران دارند.

بسیاری از شهروندان در نقاط مختلف کشور از جمله جزیره کیش اکنون خانه های خود را به مراکز قرنطینه تبدیل کرده اند و ترجیح می دهند حتی نان را درخانه تهیه کنند اما برخی نیز همچنان بدون هیچ سپر دفاعی حتی بدون ماسک در مجامع عمومی ظا هر می شوند و دست از مسافرت درون و برونشهری برنمی دارند و ناخواسته به ارتش کرونا می پیوندند.

هیج تردیدی نیست که کرونا سربازان خود را از میان همین افراد انتخاب می کند، لذا با پیوستن به پویشهای اجتماعی و ماندن در خانه نقش می توان سهم و نقش ملی خود را در مبارزه با بحران کرونا ایفا کرد .

ب


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها