حمایت از فعالان اقتصادی در دستور کار منطقه آزاد کیش قرار گرفت


حمایت از فعالان اقتصادی در دستور کار منطقه آزاد کیش قرار گرفت

کیش - ایرنا- راهکارهای عبور از بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده در کیش، در نخستین نشست ستاد و یژه حمایت از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران این منطقه آزاد مورد بررسی قرار است.

به گزارش ایرنا، در این نشست ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان و رئیس ستاد حمایت از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران کیش گفت: به موازات مقابله کرونا به‌عنوان اولویت اصلی مسئولان سازمان، رفع مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی و حمایت از آنان به سبب فراگیر شدن ویروس کرونا، وظایف اصلی ماست.

ناصر آخوندی ادامه داد: در پی مشکلات اقتصادی ناشی از بحران کرونا، با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش؛ ستاد ویژه حمایت از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران با هدف مساعدت و پشتیبانی از فعالان اقتصادی جزیره کیش و مرتفع شدن آسیب‌های کسب‌وکار در کیش، تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان با اشاره به برگزاری نخستین جلسه ستاد یاد شده، گفت: براساس مصوبه ستاد، کسب‌وکارهای طرف قرارداد استیجاری با سازمان یا شرکت‌های تابعه مشمول مساعدت درخصوص استمهال، تخفیف یا بخشودگی جرایم دیرکرد و اجاره ماههای اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ خواهند شد.

آخوندی پیگیری مصوبات دولت در حوزه‌های پولی - مالی، بیمه، گمرک، تامین اجتماعی و مالیاتی را از دیگر مصوبات این ستاد دانست و تاکید کرد: ۵۰ درصد از نرخ عوارض واردات کالا نیز به‌صورت چک ۳ ماهه دریافت خواهد شد.

رئیس ستاد اقتصادی مقابله با کرونا افزود: ضمن صدور مجوز فعالیت اقتصادی تمامی واحدهای فعال تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹، تمامی پروانه‌های صنعتی و خدمات صنعتی نیز تا نیمه خرداد سال آینده تمدید شد.

جلسات این ستاد به‌صورت هفتگی برگزار و مصوبات آن با قید فوریت، قابلیت اجرا دارد.

درپی شیوع کرونا، بخش گردشگری کیش تعطیل و بخش اقتصادی دچار رکود شده که از میزان خسارات وارده به این بخشها تاکنون گزارشی منتشر نشده است.

ار ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۲۳ مورد ابتلا به این ویروس در جزیره کیش گرارش شده که این تعداد با توجه به جمعیت ۳۸ نفری این جزیره آماری نگران کننده است، از طرفی ورود مسافران جدید به کیش این نگرانی را بشدت افزایش داده به همین جهت سخنگوی شورای سلامت این جزیره چهار شنبه شب از اعمال ضوابط سختگیرانه برای مسافران وردی به کیش خبر داد.

محمد رضا رضانیا افزود: طبق مصوبات این شورا ورود مسافر از طریق هوا و دریا به این جزیره طبق ضوابط خاص صورت می گیرد و به منظور پایش و مقابله با شیوع ویروس کرنا، ضوابط سخت گیرانه درحال تدوین است.

وی اضافه کرد: طبق پیشنهادات کمیته تدوین ضوابط، پروازهای ورودی به کیش مسدود می شود و فقط کسانی که حضور آنها در این جزیره لازم تشخیص داده شود از جمله پزشکان کادر نیروهای نظامی انتظامی با تایید و نامه رسمی ارگانها مربوط می توانند به این جزیره سفر کنند.

وی ارائه گواهی سلامت از پزشک معمتد، پرکردن فرم خود اظهاری، ارائه نامه رسمی ارگانها، و تایید سلامت هنگام ورود به کیش را از جمله ضوابط و شرایط در حال تدوین برای خرید بلیط و سفر به جزیره کیش عنوان کرد و افزود: در فرودگاه و بندرگاه این جزیره نیز ضوابط و مقررات سختگیرانه ای اعمال می شود و در این خصوص افرادی که علائم بیماری کرونا داشته باشد بطور قطع به قرنطینه منتقل می شوند و باید ۱۴ روز با هزینه شخصی در قرنطینه بمانند .

طبق آخرین آمار ۶۱ نفر در بندرعباس ۲۳ نفر در کیش، ۱۲در قشم، 2 نفر در پارسیان، 2 نفر در بستک ۲، بندرلنگه ، رودان و میناب هر کدام سه، حاجی آباد، جاسک، خمیر نیز هرکدام یک نفر مبتلا به .ویروس کرنا هستند که در مقایسه با این شهرها به نسبت جمعیت جزیره کیش بیشترین آمار مبتلایان را دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


قهرمانی پیشکسوتان استقلال/ 150 میلیون تومان عواید جام صرف امور خیریه