فرماندار: آرامستان‌‎های همدان تعطیل است


فرماندار: آرامستان‌‎های همدان تعطیل است

همدان- ایرنا- فرماندار همدان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا همه آرامستان‌های این شهرستان امروز /پنجشنبه/ تعطیل است.

حسین افشاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به این ترتیب برگزاری هرگونه مراسم پنجشنبه آخر سال و زیارت اهل قبور در آرامستان‎های این شهرستان ممنوع است.

وی اضافه کرد: تصمیم پیرامون ممنوعیت ورود به آرامستان‌های همدان در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و با حضور اعضای شورای تامین شهرستان اتخاذ شد.

افشاری خاطرنشان کرد: براین اساس زیارت تمامی بقاع متبرکه و آرامستان‌های شهرستان همدان امروز پنج شنبه ممنوع است.

وی با بیان اینکه مردم همکاری خوبی در اجرای توصیه های مسوولان برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا داشته اند گفت: این مشارکت و همراهی باید در آخرین پنحشنبه سال هم مستمر باشد.

فرماندار همدان افزود: حفظ سلامتی شهروندان مهم‌ترین دغدغه مسوولان است و شهروندان زیارت اهل قبور را به روزهای پس از بحران شیوع کرونا بسپارند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه همدان نیز گفت: لغو این برنامه در راستای حفظ سلامت مردم و براساس مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا در استان همدان مبنی بر جلوگیری از هرگونه تجمع اعمال شده است.

حجت‌الاسلام سیدحسن رضوی افزود: همه ما مکلف به اجرای مصوبات ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در سطح استان هستیم و انتظار داریم مردم همکاری و مشارکت لازم را در مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از راه های انتقال آن داشته باشند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تست کرونای ۱۵۵ نفر در این استان مثبت شده‌است.

رشید حیدری مقدم اضافه کرد: ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان مربوط به جامعه شهری و ۳۰ درصد آن مربوط به ساکنان در روستاهای همدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: از ۱۵۵ فرد مبتلا به ویروس کرونا در این استان پس از اقدام های درمانی صورت گرفته ۹۶ تن ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

حیدری مقدم با بیان اینکه ۴۳ بیمار هم اینک در بیمارستان بستری هستند بیان کرد: افراد بالای ۷۰ سال درصد بالایی از مبتلایان به ویروس کرونا را در همدان تشکیل می دهند همچنین ۴۸ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا زن و ۵۲ درصد مرد هستند.

بر اساس جدیدترین اطلاعات ارائه شده از سوی علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، تاکنون ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۱۳۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و پنج هزار و ۷۱۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ مجید رضوی متاسفانه