از دسامبر سال پیش تاکنون نمونههای پیشتولیدی جگوار اف پیس 2021 در جادهها پدیدار شده بودند اما هیچکدام آنها دارای ترمزهای گیرا، اسپویلرهای بزرگ و سیستم اگزوز با چهار خروجی نبودهاند. این ویژگیها برای اسپورت ترین نسخه اف پیس یعنی SVR در نظر گرفته شده است.
و اینجاست که تصاویر جاسوسی اف پیس SVR در پیست نوربرگ رینگ یعنی جایی که همه خودروسازان حضور دارند ثبت شده است.
همانند مدلهای استتار شده قبلی، این نسخه اسپورت کاملاً از نظرها پنهان شده است اما هنوز هم میتوانیم برخی ویژگیهای آن همچون رینگهای بزرگ، ترمزهای قویتر با کالیپرهای متمایز، اسپویلرهای جلو و عقب و البته همان چهار خروجی اگزوز را مشاهده کنیم.
اما تغییرات ظاهری اف پیس SVR 2021 مشابه باقی مدلها بوده و بنابراین در چراغها، جلوپنجره، چراغهای عقب و… تغییراتی رخ خواهد داد. این تغییرات مشابه همانهایی هستند که در سدان اسپورت XE فیس لیفت رخ دادهاند. همین روند در طراحی XF 2021 نیز دیده خواهد شد.
انتظار میرود داخل کابین هم تغییراتی رخ داده و سیستم اطلاعات سرگرمی و شاید طراحی داشبورد و فرمان دستخوش اصلاحاتی شوند.
و بعد به پرفورمنس میرسیم که در نسخه SVR حرف اول را میزند. این خودرو طبق انتظارات از همان پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژردار استفاده خواهد کرد. این پیشرانه در حال حاضر قدرت 550 اسبی و گشتاور 680 نیوتون متری داشته و با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک همکاری میکند. نتیجه بکارگیری این مجموعه ثبت شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.3 ثانیهای بوده است. البته فعلاً مشخص نیست که مدل فیس لیفت قدرت بیشتر یا شتاب بهتری خواهد داشت یا خیر.
این خودرو هماکنون با بهای حدود 80 هزار دلاری در دسترس بوده هرچند انتظار نداریم نسخه فیس لیفت افزایش قیمت شدیدی را تجربه کند.