حکمت بوعلی سینا (جلد 3): الهیات


حکمت بوعلی سینا (جلد 3): الهیات

دسته: عرفان و فلسفه شرقیم‍ق‍دم‍ه‌ و ت‍رج‍م‍ه‌ م‍ول‍ف‌ ب‍ق‍ل‍م‌: ع‍م‍ادال‍دی‍ن‌ ح‍س‍ی‍ن‌ اص‍ف‍ه‍ان‍ی‌ ش‍ه‍ی‍ر ب‍ه...

م‍ق‍دم‍ه‌ و ت‍رج‍م‍ه‌ م‍ول‍ف‌ ب‍ق‍ل‍م‌: ع‍م‍ادال‍دی‍ن‌ ح‍س‍ی‍ن‌ اص‍ف‍ه‍ان‍ی‌ ش‍ه‍ی‍ر ب‍ه‌ ع‍م‍ادزاده‌

به ضمیمه رساله ودایع الحکم فی کشف خدایع بدایع الحکم

حکمت بوعلی سینا، تألیف محمدصالح حائری مازندرانی، کتابی است در پنج جلد با موضوع فلسفه اسلامی خاصه حکمت مشاء به زبان‌های فارسی و عربی، با مقدمه عمادالدین حسین اصفهانی مشهور به عمادزاده.
حکمت ابن‎ سینا کتابی است که حقایق و اسرار گفتارهای شیخ را که دیگران نادیده انگاشته‌اند، کشف نموده و عقاید اسلامی ساده را طبق مقررات قرآن و معتقدات اهل‎بیت(ع) و اتفاق امامیه و امت، به براهین فلسفی مبرهن ساخته و بدون مبالغه هر فصل یا صفحه از این کتاب، مشتمل بر نکات تازه و یا در بسیاری از مواضع متضمن مبتکراتی است.
جلد سوم، الهیات عام و خاصه است و استقصاء جمیع طرق در اثبات واجب و رسیدگی به طریقه وجود از اسفار و مبدأ و معاد و مشاعر و عرشیه و إثبات الواجب جلال‌الدین دوانی و شرح رباعیات دوانی و إثبات الواجب جامی و لوایح قمریه جامی و... و رسیدگی به ده طریق برگزیده قطب شیرازی در درّة التاج و بر دوازده طریق در إثبات الواجب ابوالحسن شریعت قائینی مخطوط منحصر یا عزیزالوجود که به فکر خود نسبت داده و ده دلیل دیگر که به غیر خودش اسناد داده است و استیفاء وجوه در اثبات واجب به نفس ذات واجب و ابطال استعانت به دور و تسلسل و به سائر مهمات مربوط به مقام توحید، حتی براهین امتناع تسلسل که همه تجزیه و تحلیل شده است.

حق تکثیر: تهران، چاپخانه شرکت سهامی طبع کتاب، 1336

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری