توقف روند افزایش ابتلا به کرونا در کیش و امید به مهار بحران


توقف روند افزایش ابتلا به کرونا در کیش و امید به مهار بحران

کیش - ایرنا - روند افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در کیش که در هفته گذشته سیر صعودی داشت، با توجه به تدابیر شورای سلامت و مشارکت مردم، از ابتدای هفته جاری متوقف شده و آمارها ثابت مانده است.

به گزارش ایرنا، طبق آمارهای اعلام شده، شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در کیش تا پنجشنبه گذشته( پایان سال 98 ) ۳۱ نفر اعلام شده بود که این آمار از سال جاری تاکنون تغییر نکرده است.

به گفته کارشناسان، تدابیر اعمال شده، افزایش آگاهی های عمومی، محدودیت سفر به کیش، پایش مبادی ورودی دریایی و هوایی و تعطیلی فروشگاههای غیر ضروری، و کاهش چشمگیر تردد در سطح جزیره و ضد عفونی مداوم محیط شهری از جمله اقداماتی است که سیری صعودی ابتلا به کرونا را تا امروز دوشنبه متوقف کرده و امیدواری برای قطع زنجیره انتقال این ویروس را افزایش داده است، با اینحال پیش بینی آینده دشوار است اما آنچه مسلم است این استکه روند مبارزه با کرونا در کیش تشدید و وارد مرحله ای جدید شده است.

باتوجه به تدابیر اندیشیده شده و اطلاع رسانی در خصوص افزایش آمار مبتلایان، اکنون تردد در معابر عمومی، فروشگاهها و خیابانهای کیش به شکلی چشمگیر کاهش یافته، مردم بیش از پیش اصول بهداشتی را رعایت می کنند، مشکل کمبود مواد ضد عفونی و دستکش و سایر لوزام برطرف شده و همین امر امید غلبه بر ویروس کرونا را افزایش داد است.

براساس آخرین تصمیمات شوری سلامت روند مبارزه با ویروس در کرونا شدت بیشتری گرفت و در این خصوص بازارها و فروشگاههای غیر مرتبط با ارزاق و مایحتاج عمومی در این جزیره از روز جمعه حداقل به مدت ۱۰ روز تعطیل اعلام شد.

دکتر محمد رضا رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش پنجشنبه گذشته در آخرین ساعات سال ۹۸ ضمن ابراز نگرنی از 31 مورد ابتلای به کرونا در کیش گفت: این نشان دهنده آلودگی بالای کیش به ویروس کرونا است که به علت ورود مسافر از نقاط آلوده اتفاق افتاده است و ابراز امیدواری کرد که با کنترل دقیق مسافران ورودی به کیش یا قطع کامل ترددها به این جزیره بتوان زنجیره انتقال ویروس کرنا به این جزیره را، قطع کرد.

از ابتدای شیوع کرونا تاپایان سال 98، در مجموع ۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در کیش بستری شدند که از این تعداد، ۳۱ نفر مثبت اعلام شده ،دو نفر نیز فوت شده اند .

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در استان هرمزگان را ۱۴۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ا ۱۲ نفر فوت شدند و شش نفر نیز بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان تا روز سوم فروردین ماه ، ۹۹۳ بیمار با تشخیص بیماری حادتنفسی تاکنون به بیمارستان مراجعه کرده اند، که از این تعداد ۶۱۵ نفر به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه گیری شده و ۴۰۳ نمونه منفی اعلام شده است.

دکتر حسین پور تصریح کرد: دو مورد جدید کرونا که در استان هرمزگان اضافه شده، مربوط به بندرعباس است و مجموع مبتلایان به ۷۶ مورد در این شهرستان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان کیش نیز ۳۱ نفر، قشم ۱۴، پارسیان ۲، رودان ۳، بندرلنگه پنج، بستک دو، حاجی آباد سه، میناب ۱۰، جاسک و بندر خمیر نیز هرکدام یک نفر مبتلا به کرونا هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسرم می‌خواست به دخترم تجاوز کند؛ او را کشتم