احیای بیش از 140 معدن کوچک با اشتغالزایی 3 هزار نفری


احیای بیش از 140 معدن کوچک با اشتغالزایی 3 هزار نفری

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از احیای 146 معدن کوچک و متوسط با ایجاد اشتغال برای 3 هزار نفر در سال 98 خبر داد.

احیای بیش از 140 معدن کوچک با اشتغالزایی 3 هزار نفریبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، خداداد غریب پور افزود: معادن کوچک و متوسط به دلیل اشتغال‏زایی و گستردگی در نقاط مختلف کشور، می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار در بخش معدن و توسعه متوازن کشور نقش بسیار مهمی ایفا کند.
وی اضافه کرد: طرح فعالسازی معادن کوچک و متوسط در نقاط مختلف کشور، با هدف فعال سازی معادن بخش خصوصی که به دلیل شرایط داخلی یا بین المللی نیمه فعال و یا تعطیل شده اند، آذر ماه سال ۹۷ تعریف و در سال ۹۸ عملیاتی شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: طرح احیای معادن کوچک و متوسط با مشارکت تشکل‌ها از جمله خانه معدن ایران با هدف توسعه اشتغال و همچنین تامین بخشی از خوراک شرکت‌های بزرگ از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به اجرا درآمد.
غریب پور گفت: همچنین تفاهمنامه‌ای در راستای کمک به فعال سازی معادن کوچک با تولیدکنندگان کنسانتره و گندله از جمله شرکت‌های بزرگ معدنی امضا شده است که به نقش آفرینی این معادن کمک خواهد کرد.
وی افزود: در سال ۹۸ با بررسی آمار معادن از تمام استان‏ها، ۲۱۳۰ معدن شناسایی و ۲۸ تفاهم نامه نیز برای احیا، فعال شدن و توسعه این معادن امضا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز