دفن اموات کرونایی در آرامستان‌ها خطری برای مردم ندارد


دفن اموات کرونایی در آرامستان‌ها خطری برای مردم ندارد

گناباد- ایرنا- امام جمعه گناباد با بیان اینکه دفن جان باختگان مبتلا به کرونا در آرامستان‌ها خطری برای مردم ندارد گفت: باید از هر گونه مانع تراشی در این زمینه پرهیز کرد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب روز چهارشنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اموات کرونایی مثل سایر اموات باید با کمال احترام دفن شده و غسل یا تیمم و تکفین و نماز و تدفین آنان مطابق با پروتکلهای بهداشتی و با نظارت دست اندرکاران ذیربط انجام شود.

وی ادامه داد: این اقدامات با مشارکت روحانیون و زیر نظر مسوولان بهداشتی درمانی و با مراقبتهای کامل در گناباد انجام می شود و هیچ خطری از این بابت مردم را تهدید نمی کند و نباید نگرانی یا دغدغه ای از این بابت داشت.

وی گفت: حرمت اموات کرونایی باید به صورت کامل حفظ شود و اگر کوتاهی یا بی توجهی در این زمینه صورت گیرد افرادی که مانع تراشی می کنند، مسوول هستند.
امام جمعه گناباد از خدمات روحانیون جهادی برای غسل و تدفین و تیمم اموات کرونایی و همچنین کادر بهداشت و درمان و مسوولان ذیربط و شورای تامین و نیروهای نظامی و انتظامی که کنترل و محدودیت‌های رفت و آمد را در معابر منتهی به گناباد بر عهده دارند، قدردانی کرد.

وی افزود: اهتمام برخی مالکان منازل و مغازه ها که در پرداخت اجاره بها به مستاجران خود تخفیف دادند یا مدت زمان پرداخت آن را چند ماه تمدید کردند، در خور توجه و قدردانی است.

وی ادامه داد: همه باید ضمن رعایت موازین بهداشتی و درخواست خالصانه از درگاه خداوند متعال با توسل به اهل بیت (ع) و واسطه قرار دادن آن بزرگواران برای ریشه کن شدن ویروس کرونا دعا کنیم.

تدفین برخی اموات کرونایی در برخی نقاط شهر گناباد موجب واکنشهایی در برخی اشخاص شده بود و به تصور اینکه این اقدام برای مردم خطراتی به دنبال دارد، در انجام آن مانع تراشی کرده و انتقادهایی نسبت به آن داشتند.

تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های گناباد و بجستان به ۴۹ نفر رسید که ۲۴ نفر آنان بهبود یافته و هشت تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس