بازدید استاندار گلستان از کانال حفاظتی گمیشان و چند خبر کوتاه


بازدید استاندار گلستان از کانال حفاظتی گمیشان و چند خبر کوتاه

گرگان - ایرنا - بازدید استاندار از کانال حفاظتی ناردانلی گمیشان، توقیف تریلی حامل 98 راس دام قاچاق در بندرگز و تب‌سنجی و غربالگری بیش از 170 هزار نفر در هفته گذشته توسط هلال احمر از جمله خبرهای چهارشنبه گلستان است.

استاندار گلستان با حضور در گمیشان از روند ایجاد کانال حفاظتی و ایجاد کانال در مسیر شهر گمیش تپه به روستای ناردانلی بازدید کرد.

هادی حق شناس در این بازدید گفت : اقدامات صورت گرفته مانند ایجاد دیواره های حفاظتی و تخلیه بخشی از آب پشت سدهای وشمگیر و گلستان در جلوگیری از سیل مجدد و محافظت از مناطق مسکونی موثر است.

**

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس از ترمیم دیواره کانال اصلی آبرسانی تالاب بین المللی آلاگل در غرب روستای اوخی تپه خبر داد و گفت: شکستگی کانال آبرسان در هفته پایانی سال ۹۸ موجب اتلاف و خروج آب به سمت دشت‌های حاشیه این تالاب شد.

**

فرمانده انتظامی بندرگز از توقیف یک دستگاه تریلی حامل ۹۸ راس دام قاچاق در پلیس راه نوکنده این شهرستان خبر داد و گفت : در این عملیات ۶۹ گوسفند و ۲۹ گوساله به ارزش تقریبی ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف و سه متهم این پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

**

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: در حال حاضر ۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر کشت گیاهان دارویی قرار دارد.

مختار مهاجر با اشاره به درآمدزایی کشت گیاهان دارویی گفت: کشت این گیاهان حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر هکتار درآمد خالص برای کشاورزان به همراه دارد.

**

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: برای فصل بهار پیش بینی می شود که متوسط بارش بیشتر از سال گذشته باشد

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: با تلاش ماموران انتظامی، سارق سابقه‌داری که اقدام به ۳۱ فقره سرقت کابل‌های برق از شبکه هوایی توزیع نیروی برق روستاهای این شهرستان می‌کرد دستگیر شد.

سرهنگ محمود علیفر اظهار داشت: از این سارق سابقه دار، مقداری کابل برق سرقت شده و همچنین آلات و ادوات سرقت کابل‌های برق کشف و ضبط شد.

**

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: هنرمندان صنایع‌دستی استان ار نیمه اسفند تاکنون به دلیل افزایش نیاز به ماسک در روزهای شیوع ویروس کرونا، به صورت داوطلبانه و برای جلوگیری از شیوع این ویروس ۶۵ هزار ماسک در استان تولید و توزیع کردند.

**

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به فعالیت ۵ ایستگاه تب سنجی در ورودی های استان با حضور امدادگران جمعیت هلال احمر گفت : در یک هفته گذشته بیش از ۱۷۰ هزار نفر غربالگری و تب سنجی شدند.

محمدعلی هروی اظهار کرد: همچنین ۲۳۴ نفر که دارای تب و علایم مشکوک به کرونا بودند به مراکز درمانی و بیمارستانی استان معرفی شدند.

**

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: برای کادر درمانی استان ماسک N۹۵ به میزان کافی توزیع می شود و برای تهیه لباس گان و محافظ برای کادر درمانی و اقلام بهداشتی مشکلی وجود ندارد.

ابراهیم کریمی با اشاره به تولید روزانه ۴۰ هزار ماسک و ۲۶ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده در استان گفت:با همکاری شرکت پست گلستان، مواد مورد نیاز بهداشتی و ماسک مردم به صورت اینترنتی به در منازل ارسال می شود تا نیازی به حضور شهروندان در بازار و داروخانه ها نباشد.

**
مدیر کل کمیته امداد امام گلستان از توزیع بیش از ۳۷ هزار بسته اقلام بهداشتی بین مددجویان کمیته امداد گلستان خبر داد و گفت: پس از تعطیلات نوروزی ۲۰ هزار بسته بهداشتی بین خانواده مددجویان توزیع خواهد شد.

**

رییس پلیس راه گلستان گفت: میزان ورود مسافر به استان در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد کاهش داشت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


جشن خردادگان یا خرداد روز چیست؟