حمایت از موقوفات درمانی و سرمایه‌گذاری در زمینه تجهیزات پزشکی با همکاری وزارت بهداشت


حمایت از موقوفات درمانی و  سرمایه‌گذاری در زمینه تجهیزات پزشکی با همکاری وزارت بهداشت

پندار تقویت موقوفات درمانی، شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاری در زمینه تجهیزات پزشکی را از جمله محورهای همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه با وزرات بهداشت برشمرد.

«مهدی پندار» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان اوقاف و امور خیریه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حمایت از موقوفات درمانی، اظهار کرد: با توجه به اینکه درصد بالایی از بیمارستان های کشور موقوفه ای است، به همین جهت تلاش کردیم به صورت مستقیم و با حفظ موقوفات در بهتر شدن خدمات آنها سهم قابل توجهی داشته باشیم.

معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: برخی از درمانگاه های خیریه ای که موقوفه ای هستند و خدمات درمانی به مردم ارائه می دهند، بعضا در تعرفه هایشان با مشکلاتی مواجه هستند که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس این تفاهم نامه قول مساعد برای رفع این مشکلات را داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه دانش بنیان، پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری تجهیزات پزشکی نیز مقرر شد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور مجوز، همکاری های لازم را با سازمان اوقاف و امور خیریه داشته باشد.

معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور سوق منابع نقدی و غیر نقدی موقوفات به سمت تجهیزات پزشکی را یکی دیگر از رویکردهای کاری این معاونت برشمرد و ادامه داد: بنا داریم در موقوفه «دانش سلامت کوثر» که در زمینه تولید قطعات ایمپلنت دندانی و ارتوپدی فعالیت می کند و تولیدات آن نیز منطبق با استانداردهای بین المللی است، سرمایه گذاری قابل توجهی داشته باشیم.

پندار در پایان خاطرنشان کرد: تعدادی از شرکت های دانش بنیان در حوزه تولید دستگاه سونوگرافی و سنجش تراکم استخوانی فعالیت دارند، که بنا داریم در راستای تقویت این شرکت ها حمایت های لازم از آنها صورت گیرد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی