مهمترین رویدادها و اخبار کیش در هفته ای که گذشت


مهمترین رویدادها و اخبار کیش در هفته ای که گذشت

کیش -ایرنا- انتصاب و جابه جایی در معاونتهای منطقه آزاد کیش، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، سیزده به در درخانه،تشکیل کارگروههای تخصصی، تشدبد عملیات مبارزه با کرونا و تداوم پویش و بخشش مالکان مجمتع های تجاری از مهمترین رخدادها هفته گذشته جزیره کیش بود.

انتصاب و جابجایی در سطح معاونتهای منطقه آزاد کیش:

در هفته گذشته چند انتصاب و جابجایی در سطوح بالای مدیریتی منطقه آزاد کیش انجام شد که طی آن

علی مقدس‌زاده سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش در حکمی از سوی غلامحسین مظفری به‌عنوان معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش معرفی و منصوب شد.

همچنین درحکمی جداگانه، سعید پورعلی از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست معاونت گردشگری منصوب شد.

ناصر آخوندی نیز اسفند ماه گذشته با حکم غلامحسین مظفری با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش منصوب شده بود.

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی:

طرح فاصله گذاری اجتماعی و تشدید مبارزه با ویروس کرونا با بسته شدن مسیرهای ورودی به سواحل و تفرجگاههای جزیره به اجرا گذاشته شد و موجب کاهش چشمگیر ترددها در جزیره کیش شد.

در اجرای این طرح ورود خودرو به کلیه سواحل و تفرجگاههای کیش ممنوع و مسیرهای اصلی منتهی به این سواحل با تعبیه راهبند و تابلو نوشته مسدود شد.

تشکیل کارگروهای وِیژه و اتاق فکر برای بررسی پیامدهای کرونا:

رییس ستاد اقتصادی مقابله با ویروس کرونا در کیش؛ از تشکیل کارگروهای وِیژه و اتاق فکر با مشارکت بخش خصوصی برای بررسی زیانها و پیامدهای ناشی از کرونا و حمایت از فعلان اقتصادی خبر داد.

بهره‌گیری از ظرفیت کارگروه‌های تخصصی، استخراج آمار و اطلاعات دقیق، در این حوزه‌ها، تصمیم گیری و چاره جویی با دقت و اثر گذاری بیشتر، کمک به فعالان اقتصادی از جمله اهداف این کارگروهها عنوان شده است.

کشف و نابودی بیش از ۷ هزار کیلو مواد غذایی فاسد:

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از کشف و معدوم سازی بیش از ۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی از ابتدای اسفند پارسال تاکنون در جزیره کیش خبر داد.

دکتر رضانیا گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده از اول اسفند پارسال تاکنون در مجموع ۲ هزار و ۴۱۵ نوبت بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط کیش انجام شده، و از این میان ۴ مرکز متخلف به دادگاه معرفی و دو مورد پلمب شد.

سیزده به در، درخانه:

ساکنان جزیره کیش در سایه ویروس کرونا، برای اولین بار روز طبیعت را در خانه سپری کردند، در این روز تمامی مسیرهای منتهی به سواحل و تفرجگاههای کیش مسدود بود و طرح ممنوعیت تردد خودروها از در منازل اجرا می شد.

چدال با کرونا در کیش شدت گرفت:

روند مبازره با ویروس کرونا دز هفته گذشته با اجرای طرح فاصله گذاری و ممنوعیت تردد شدت بیشری به خود گرفت و امید به قطع زنجیره انتقال این بیماری را افزایش داد، با اینحال آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کیش طی هفته گذشته از ۳۵ به ۴۳ نفر افزایش یافت و به این ترتیب این جزیره روزانه شاهد یک مورد ابتلا بود.

قدردانی از اقدامات کیش در پیشگیری و درمان بیماری کووید ۱۹

حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش اقدامات پیشگیرانه و درمانی مرتبط با ویروس کرونا در این جزیره را خوب و قابل تجلیل ارزیابی کرد.

وی اقدامات انجام شده در مقابله با ویروس کرونا در کیش را غیر قابل مقایسه با سایر نقاط کشور ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که این جزیره نخستین مکان از نظر کنترل و مهار این بیماری باشد.`

پویش بخشش و حمایت از واحدهای صنفی کیش:

مالکان مراکز تجاری و غرفه های صنفی جزیره کیش در قالب پویشهای اجتماعی و حمایت از غرفه داران بین ۵۰ تا صددر صد اجاره بهای غرفه های استیجاری خود را برای ماههای اسفند و فروردین بخشیدند و با این کار از مستاجران خود در این شرایط بحرانی جمایت کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار