بازدید دکتر زالی از بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه


بازدید دکتر زالی از بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران از بخش‌های مختلف بیمارستان سیار 500 تختخوابی شهید آیت الله صدوقی نیروی زمینی سپاه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ این بیمارستان در حوادث غیر مترقبه از جمله سیل و زلزله خدمات رسانی می‌کرده است که این بار برای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا استقرار یافت.
علاوه بر این بیمارستان، بخش پیش بیمارستانی و همچنین پس بیمارستانی هم که شامل سه نقاهتگاه است از بدو ورود بیماران کرونایی تا گذراندن دوره نقاهت پس از بهبودی را پوشش می‌دهد.
با شیوع بیماری کرونا در استان قم این بیمارستان سیار در این استان مستقر شد و هم اکنون به تهران برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی منتقل شده است.
این بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی، ۳۰ تخت مراقبت‌های ویژه هم دارد که شامل ۲ اتاق عمل، سی تی اسکن سیار، ام آی آر سیار، رادیولوژی، آزمایشگاه و داروخانه است که همه این بیمارستان به صورت تمام کانکسی است.
رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران پس از بازدید از بخش‌های مختلف این بیمارستان گفت: همه استاندارد‌های یک بیمارستان ثابت در این بیمارستان سیار وجود دارد و بسیاری از اقدامات آن به صورت دیجیتالی انجام می‌شود.
دکتر علیرضا زالی افزود: این بیمارستان به لحاظ امکانات و تجهیزات تا یک ماه نیاز به هیچ گونه پشتیبانی ندارد و همه خدمات مورد نیاز بیماران کرونایی در آن قابل ارائه است.
معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه هم با اشاره به ویژگی‌های سیار این بیمارستان گفت: سی تی اسکن سیاری که در این مکان تعبیه شده است هیچ مشابهی در کشور ندارد.
سردار سرتیپ احمد اخوان مهدوی افزود: ما جدای از این بیمارستان ۳ نقاهتگاه ویژه خواهران و برادران هم در همین مکان مستقر کرده ایم که بعد از ترخیص بیماران از این بیمارستان سیار در این نقاهتگاه‌ها دوره نقاهت خود را می‌گذرانند.
وی گفت: هر زمان که ستاد مقابله با کرونا استان تهران اعلام نیاز کنند آماده پذیرش بیماران کرونایی هستیم، اما ظاهراً خوشبختانه هنوز وضعیت تخت‌های بیمارستانی تهران تکمیل نشده است.
این بیمارستان سیار به لحاظ این که برای حوادث غیر مترقبه طراحی شده است حتی از امکاناتی همچون نانوایی و آشپزخانه هم برخوردار است.
هم اکنون مشابه این بیمارستان سیار، اما با ظرفیت تخت کمتر در شهرستان‌های گرگان، کاشان و بابل آماده خدمت رسانی به بیماران کرونایی است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر