خودروهای باری ورودی به کشور از مرز ارمنستان و نخجوان ضد عفونی می‌شوند


خودروهای باری ورودی به کشور از مرز ارمنستان و نخجوان ضد عفونی می‌شوند

تبریز- ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمامی کامیون‌های ورودی به کشور از مرزهای استان ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند، اعلام کرد: برای تمامی رانندگانی که قصد سفر به ارمنستان یا جمهوری خودمختار نخجوان دارند، کارت سلامت صادر می‌شود.

اروجعلی علیزاده روز سه شنبه در چهارمین نشست شورای اطلاع رسانی و ستاد مبارزه با کرونا آذربایجان‌ شرقی با اشاره به وجود دو پایانه مرزی نوردوز و جلفا در آذربایجان شرقی، گفت: ارتباطمان با ارمنستان از طریق مرز نوردوز و با جمهوری خود مختار نخجوان از طریق جلفا برقرار می‌شود که به دنبال شیوع ویروس کرونا ۱۰۰ درصد ارتباط مسافری با ارمنستان و نخجوان قطع شده است.

وی گفت: تبادل کالا در پایانه مرزی ارمنستان از سیزدهم اسفند ماه قطع و از پنجم فروردین ماه از سر گرفته شد و در پایانه مرزی جلفا از ابتدا تا کنون برقرار است.

علیزاده با بیان اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی در ۱۳ پایانه‌ مسافربری آذربایجان شرقی اعم از توزیع محلول دستکش، ماسک و ضدعفونی رعایت می‌شود، اضافه کرد: تب سنجی مسافران برای تشخیص علایم ظاهری و کاهش ظرفیت صندلی‌ها و تقلیل آن به یک نفر از پانزدهم اسفند ماه از اولین اقدامات انجام شده به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بود.

وی با اشاره به گندزدایی و ضدعفونی اتوبوس‌های اداره کل راهداری تا هشتم فروردین ماه، اظهار کرد: با اجرای طرح فاصله گذاری و پس از اجرای طرح ممنوعیت و محدودیت تردد، پایانه‌های استان تعطیل شده است و از همان ابتدا ممنوعیت تردد به استان‌های قرمز مانند استان گیلان را داشتیم.

وی همچنین از تعطیلی ۴۸ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی استان خبر داد و گفت: فقط جایگاه‌های سوخت بین راهی دایر هستند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از تداوم فعالیت ۴۱ راهدار خانه بین راهی این اداره کل خبر داد و گفت: همکاران این بخش شامل کار با یک سوم نیروها و دورکاری نمی‌شوند و با تمام توان پای کار هستند.

ابوالقاسم سلطانی، مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌ شرقی نیز در این جلسه با اشاره به کاهش تردد در حوزه‌های مختلف حمل و نقل هوایی، جاده‌ای و راه‌ آهن، اظهار کرد: در حوزه تردد با قطار، از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین سال جاری، ۱۱ هزار و ۷۰۰ مسافر جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۹۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی همچنین از کاهش ۵۶ درصدی سفر با وسایل حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و گفت: در ایام نوروز سال گذشته ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار سفر و امسال ۶ میلیون و ۸۴۰ سفر انجام شده است.

سلطانی گفت: در مورد سفر هوایی نیز ۲۲ هزار و ۴۹۱ مسافر از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری از طریق فرودگاه تبریز جابجا شده‌اند که در مجموع پروازهای داخلی و خارجی کاهش ۵۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلوگیری از ورود بانوان برای تماشای بازی پرسپولیس