جهش تولید در کشاورزی و صنایع وابسته


جهش تولید در کشاورزی و صنایع وابسته

وزیر نیرو: با جاری شدن آب در مخازن سد‌ها، بخش کشاورزی و صنایع وابسته با جهش تولید مواجه خواهند شد.

وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیماگفت: با وقوع سیلاب‌های و جاری شدن آب در رودخانه‌ها و ذخیره آن‌ها در مخازن سد‌ها، بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن با جهش تولید مواجه خواهند شد.
رضا اردکانیان با اشاره به اینکه سیلاب سیستان و بلوچستان بدون خسارت درحال گذر از رودخانه‌ها و معابر این استان است افزود: گزارش سیلاب‌های بزرگی را در روز‌های اخیر از استان سیستان و بلوچستان دریافت کردیم این سیلاب ۱۳ درصد از بزرگترین سیلاب در کشور بزرگتر بوده است.
وی با اشاره به سیلاب‌های سال گذشته که ۲۳ استان کشور را تحت تاثیر قرارداده است گفت: با برنامه‌های انجام شده سال گذشته امسال توانستیم سیلاب را بدون خسارت سپری کنیم.
وزیر نیرو افزود: تا پایان سال ۹ سد به بهره برداری و ۹ سد به مرحله آبگیری , ۹ تصفیه خانه آب و ۱۱ تصفیه خانه فاضلاب درمدار بهره برداری قرار خواهند گرفت.
اردکانیان با اشاره به یکپارچه سازی سازمان‌های آبفا شهری و روستایی گفت: با این ادغام پیش بینی میشود فعالیت‌های آبفا شهری و روستایی سرعت بیشتری گرفته و ۷۰۰ هزار نفر در روستا‌های مختلف کشور از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شوند.
وی با اشاره به کاهش تلفات شبکه برق در سال گذشته افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تلفات شبکه برق باید تاپایان دولت یک رقمی میشد که این هدف در سال ۹۸ محقق شد و امسال نیز شاهد کاهش بیشتر آن خواهیم بود.
وزیر نیرو ادامه داد: امسال دیسپاچینگ ملی جدید و اولین نیروگاه زمین گرمایی کشور به بهره برداری خواهند رسید همچنین فعالیت‌های ما با کشور‌های همسایه در بخش تبادل انرژی افزایش خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم