تویوتا از نسل جدید سوپرا رونمایی کرد


تویوتا از نسل جدید سوپرا رونمایی کرد
تیونر سوئیسی dÄHLer در تازه ترین پروژه ی خود، بسته های ارتقاء ی عملکردش برای نسل جدید تویوتا سوپرا را رونمایی کرده است.

شرکت dÄHLer به تیونینگ محصولات بی ام و شهرت دارد و سال پیش، ماشین بی ام و Z4 سفارشی را رونمایی کرد. حال نوبت تویوتا سوپرا جدید (GR Supra) فرارسیده است تا مثل برادر ناتنی اش، زیر جراحی این تیونر سوئیسی قرار گیرد. برعکس مدل Z4، تیونر dÄHLer در پروژه ی سوپرا، روی بدنه ی اتومبیل تغییرات زیادی اعمال نکرده است.

تویوتا سوپرا با تیونینگ dÄHLer از قطعات جدید بسیاری بهره می برد. در این محصول، از سامانه ی اگزوز ساخته شده با فولاد ضدزنگ استفاده شده است که درمقایسه با نسخه ی معمولی، صدای بیشتری تولید می کند. فنر بندی خودرو که قابلیت تنظیم ارتفاع و نرمی را دارد، دستخوش تغییر شده است. همینطور، رینگ های آلومینیومی ۲۰ اینچی بهمراه لاستیک های ساخت میشلن روی این ماشین تویوتا نصب شده است.

تویوتا از نسل جدید سوپرا رونمایی کرد

پیشرانه ی این اتومبیل اسپرت ژاپنی نیز ارتقاء یافته است و از موتور سه لیتری شش سیلندر با آرایش خطی بهره می برد که بهمراه توربوشارژر در حالت استاندارد ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند؛ درنتیجه، میتواند درحدود ۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. شایان ذکر است سرعت نهایی تویوتا سوپرای تقویت شده نیز به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

تویوتا از نسل جدید سوپرا رونمایی کرد

dÄHLer دو سطح از ارتقاء ی قدرت را برای این ژاپنی در نظر گرفته است. بسته ی ارتقاء ی سطح اول قدرتی برابر ۴۰۲ اسب بخار و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور و بسته ی ارتقای سطح دوم قدرتی برابر ۴۵۴ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می کند. در بسته ی ارتقای سطح دوم، از محدودیت الکترونیکی سرعت خبری نیست.

این تیونر سوئیسی علاوه بر تقویت پیشرانه، سایر جنبه های عملکرد ماشین را نیز بهبود بخشیده است. در این محصول، از مجموعه ی فنر بندی جدید استفاده شده است که فرمان پذیری بهتری را در رانندگی پیست ارائه می کند. تنظیم دوباره ECU نیز به بهبود عملکرد ماشین کمک کرده است.

تویوتا از نسل جدید سوپرا رونمایی کرد
تویوتا از نسل جدید سوپرا رونمایی کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لزوم هم افزایی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی