ویژه برنامه نسیم انتظار در یزد اجرا شد


ویژه برنامه نسیم انتظار در یزد اجرا شد

یزد- ایرنا- ویژه برنامه نسیم انتظار به مناسبت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت و با هدف ترویج و تبیین اندیشه‌های مهدویت و انتظار حقیقی و حمایت و پشتیبانی از اقشار ضعیف در استان یزد اجرا شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد روز جمعه به ایرنا گفت: با توجه به نیمه شعبان و محدودیت برگزاری مراسم و تجمع مذهبی و دینی و بسته بودن امامزادگان و بقاع متبرکه، این ویژه برنامه در سه بخش تبلیغی، معارفی و اجتماعی در استان یزد اجرا شد.

حجت‌الاسلام حسین زارع زاده افزود: در بخش تبلیغی، کاروان های نسیم انتظار از ۱۱ امامزاده استان حرکت کرد و با حضور در شهر و محلات و به ویژه مجتمع های مسکونی به ایراد مداحی مذهبی با صوت و لحن دلنشین، اجرای گروه های سرود و تواشیح پرداختند و لحظاتی شاد و معنوی برای استفاده مردمی که از پنجره خانه‌ها و پشت بام‌ها نظاره گر کاروان بودند، فراهم کردند.

وی تصریح کرد: در بخش اجتماعی نیز طرح تبرک مهدوی با قربانی و توزیع گوشت بین فقرا و نیازمندان به نیابت سلامتی و فرج امام زمان (عج)، تهیه بسته های حمایتی و اهدا آن بین خانواده های کم بضاعت و بی بضاعت و تولید و توزیع اقلام بهداشتی بین کادر بهداشت و درمان و نیازمندان بود که اجرا شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه یزد اجرای برنامه توسل و استغاثه به درگاه حضرت احدیت و توجه به ذات مقدس حضرت مهدی(عج) از بخش معارفی ویژه برنامه های نیمه شعبان برشمرد و گفت: در این ایام ادعیه و مناجات ماه شعبان از طریق بلندگو امامزادگان و بقاع متبرکه پخش شد.

زارع زاده اظهار داشت: گسترش یاد و نام حضرت هدی(عج)، ایجاد نشاط معنوی و طراوت در شرایط فعلی جامعه، ترویج و تبیین اندیشه های مهدویت و انتظار حقیقی و حمایت و پشتیبانی از اقشار ضعیف از مهمترین اهداف اجرای ویژه برنامه نسیم انتظار است.

همچنین جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد گفت: به مناسبت بزرگداشت روز ۱۵ شعبان و میلاد حضرت مهدی موعود (عج) ) ، ۳۰۰ برنامه فرهنگی، هنری و بصیرتی در شهرها و روستاهای استان برگزار شد .

سعید زارع امروز در گفت و گو با ایرنا افزود: این برنامه‌ها شامل نورافشانی در مساجد و میدان ها، راه اندازی کاروان شادی، برگزاری مسابقات فرهنگی ، هنری و کتابخوانی بود.

وی ادامه داد: تهیه محتواهای فرهنگی و نشر آن در فضای مجازی با موضوع امام زمان (ع) ، فلسفه انتظار و وظایف منتظران ، آذین بندی مساجد و بازنشر برخی سخنرانی‌ها از دیگر برنامه ها بود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودتان می‌توانید در سفرهای خانوادگی گیر و گرفت خودرو را رفع کنید