آزمون دوره‌ای 407 ترازوی طلافروشی لرستان


آزمون دوره‌ای 407 ترازوی طلافروشی لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل استاندارد لرستان گفت: در راستای بررسی صحت و سلامت سنجش، سال گذشته آزمون دوره‌ای 407 ترازوی طلافروشی استان انجام شد.

مرضیه قنبریان روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: به منظور بررسی و نظارت بر صحت عملکرد وسایل سنجش، در دو ماه پایانی سال ۹۸ ترازوهای صنف طلافروشان استان، مورد آزمون دوره ای قرار گرفت که در این طرح آزمون دوره ای ۴۰۷ ترازوی طلافروشی در شهرستان های استان انجام و ترازوها نیز پلمب گذاری شدند.

وی اظهار داشت: به استناد بندهای ۷ و ۸ از ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تمامی تجهیزات و وسایل اندازه گیری اوزان (از جمله ترازوهای مورد استفاده در واحدهای صنفی) که در داد و ستدهای عمومی در سطح بازار مورد استفاده قرار می گیرند، مشمول اعمال نظارت های اندازه شناسی قانونی شامل پلمب گذاری و آزمون دوره ای جهت بررسی صحت عملکرد سالیانه می باشند، که این مهم نقش اساسی در میزان فروشی و رعایت حقوق مصرف کنندگان دارد.

مدیرکل استاندارد استان افزود: همچنین به استناد ماده ۵۹ قانون نظام صنفی و تبصره های آن، بایستی میزان فروشی ترازوهای مورد استفاده در واحدهای صنفی توسط مرجع قانونی ذیصلاح که سازمان ملی استاندارد ایران می باشد، بررسی شود.

قنبریان گفت: وسایل سنجش اعم از ترازوها به صورت سالی یک بار و با استفاده از توان کارشناسی آزمایشگاه همکار استان، آزمون می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز