تصمیمات حمایتی از بخش گردشگری کافی نیست


تصمیمات حمایتی از بخش گردشگری کافی نیست

رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل با بیان اینکه تصمیمات حمایتی از بخش گردشگری کافی نیست، گفت: برای فعالیت مجدد هتل‌ها ومراکز اقامتی تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ وزارت گردشگری هستیم.

جعفر بذری در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: برای فعالیت مجدد هتل‌ها ومراکز اقامتی تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ وزارت گردشگری هستیم.
وی با اشاره به اینکه تصمیمات حمایتی کافی نیست و بدنبال دریافت صدقه از دولت نیستیم، خاطرنشان کرد: هتل‌ها ومراکز اقامتی فعلا به هیچ عنوان مجاز به پذیرش نیستند و ما منتظر صدور مجوز برای فعالیت مجدد این مجموعه‌ها هستیم.
رئیس جامعه هتلداران استان اردبیل گفت: اولویت ما حفظ سلامت عمومی مردم بوده و رعایت تصمیمات ستاد ملی کرونا خط قرمز ماست که ابلاغیه ممنوعیت پذیرش مسافر و گردشگر از همان ابتدا به تمام مراکز اقامتی استان ابلاغ شده است.
بذری ادامه داد: اعضای جامعه هتلداران و تاسیسات گردشگری استان اردبیل جزو اولین‌ها در سطح کشور بودند که با شعار حفظ سلامت عمومی مردم خط قرمز ماست، کسب وکار خودرا تعطیل کردند.
وی بیان کرد: به دنبال شیوع بیماری کرونا صنعت گردشگری بزرگترین ضربه را متحمل شده است، این در حالی است که اکثریت صنوف تا آخرین لحظات سال گذشته رسما فعالیت داشتند.
بازرس جامعه هتلداران ایران اضافه کرد: این در حالی است که هم اکنون شاهد آن هستیم که دولت بیشترین حمایتها را از این صنوف داشته و خبری از حمایت بخش گردشگری و فعالان آن نیست.
بذری تصریح کرد: دولت و مجلس باید از صنعت گردشگری و هتلداری حمایت کافی را انجام دهند و تصمیمات فعلی دولت در مورد حمایت از فعالان بخش خصوصی گردشگری کافی به نظر نمی‌رسد.
رئیس هیئت مدیره جامعه هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اردبیل بیان کرد: ما فعالان صنعت گردشگری از دولت صدقه نمی‌خواهیم بلکه حمایتی می‌خواهیم که عملا مفید به حال بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری باشد.
بذری با بیان اینکه تصمیمات ماخوذه فعلی، فعالان گردشگری را رسما بدهکار دولت می‌کند، افزود: از مسئولان کشوری و استانی تقاضا داریم برای صنعت گردشگری و هتلداری، بسته‌های حمایت ویژه در نظر بگیرند تا مانع ورشکستگی کامل سرمایه گذاران گردشگری شود.
وی اظهار کرد: در شرایط فعلی تسهیلات با سود ۱۲ رقمی و مدت زمان بازپرداخت کمی که در نظر گرفته شده کارساز صنعت شکننده گردشگری نخواهد بود بلکه انتظار می‌رود منابع بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت طولانی مدت به این بخش اختصاص یابد.
بذری خاطرنشان کرد: با طولانی شدن شرایط کرونایی حاکم، صنعت گردشگری متحمل خسارت هنگفتی خواهد شد و تاثیرات آن نیز به این زودی رفع نخواهد شد وچنانچه حمایت‌ها در این زمینه به شکل واقعی،عملی وکارساز نباشد، سرمایه‌گذاران این بخش بیشتر متضرر شده و جبران خسارت نیز غیرممکن خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟