مجلس ترکمنستان پیشنهادات تغییر قانون اساسی را بررسی می‌کند


مجلس ترکمنستان پیشنهادات تغییر قانون اساسی را بررسی می‌کند

تهران - ایرنا - پارلمان ترکمنستان اجرای برنامه تحلیل و بررسی پیشنهادهای شهروندان، احزاب سیاسی و شرکت‌ها و موسسات در زمینه تغییرات در قانون اساسی را آغاز کرده است.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری "ترند" به نقل از رسانه های ترکمنستان ، نشست کارگروه کمیسیون قانون اساسی ترکمنستان اواخر هفته گذشته برگزار شده و در این نشست توجه خاصی به تجربه های مثبت دیگر کشورها در زمینه اصلاح و بهبود قانون اساسی معطوف شده است.

قربان قلی بردی محمدوف رئیس جمهوری ترکمنستان در همین ارتباط ، پیشنهاد بهبود قانون اساسی کشور را مطرح کرد که افراد حاضر در نشست مزبور با اجماع این پیشنهاد را تایید کردند.

قانون اصلاح و افزودن متمم به قانون اساسی ترکمنستان در رسانه های این کشور منتشر شده تا دولت از نظرات شهروندان هم استفاده کند.

کارگروه یاد شده متشکل از نمایندگان مجلس، نمایندگان وزارتخانه ها، سازمانهای انتظامی، احزاب سیاسی، انجمن های عمومی، دانشمندان و نیز کارشناسان موسسه "دولت ، قانون و دموکراسی" است. تمام نمایندگان یاد شده در کارگروه به طور منظم پیشنهادهای دریافت شده از شهروندان ترکمنستان درباره قانون اصلاح و افزودن متمم به قانون اساسی را بررسی میکنند.

مجلس ترکمنستان پیشنهادات تغییر قانون اساسی را بررسی می‌کند

به گزارش منابع خبری، ترکمنستان اواسط سپتامبر سال ۲۰۱۶ (اواخر شهریور ۹۵) اصلاحاتی در قانون اساسی این کشور را به تصویب رساند که به موجب آن قربان قلی بردی محمدوف رئیس جمهوری کنونی می تواند بدون محدودیت زمانی در صورت پیروزی در انتخابات در این مقام بماند. دوره ریاست جمهوری هم از ۵ به ۷ سال افزایش یافت و محدودیت سنی ۷۰ سالگی برای نامزدهای ریاست جمهوری هم برداشته شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش در خانواده نیکا شاکرمی