شرکت 96 درصد مردم ایلام در طرح غربالگری سلامت، تاکنون


شرکت 96 درصد مردم ایلام  در طرح غربالگری سلامت، تاکنون

استاندار ایلام از شرکت 96 درصد مردم استان در طرح غربالگری سلامت تاکنون خبر داد.

قاسم سلیمانی دشتکی، در چهاردهمین نشست این ستاد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و با حضور اعضاء برگزار شد خواستار جدی گرفتن بحث غربالگری در استان شد و گفت: تا امروز قریب ۹۶ درصد مردم استان در این طرح شرکت کرده اند و از باقی مردم استان نیز تقاضا دارم برای مدیریت و پایش بهتر بیماری کرونا و در جهت کمک به سلامت خود و جامعه در این سامانه ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: بیماری عیب نیست و کسانی که علائم بیماری کرونا دارند به خاطر عدم مبتلای خانواده و همنوعان باید در کمترین زمان ممکن و بدون حضور دراجتماعات، به مراکز درمانی جهت تشخیص و احیانا بستری و درمان مراجعه کنند.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه شفافیت در اعلام آمار کرونا اساس کار اطلاع رسانی در این حوزه است، گفت: با این حال بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان آمار واقعی مرگ و میرها در اثر کرونا در استان از میزان اعلامی کم تر است.

وی با اشاره به این گزارش که بیش از ۸۰ درصد فوتی های ناشی از کرونا در استان بیماری زمینه ای داشته اند، اضافه کرد: به طور مثال برخی از فوتی های اعلام شده بر اثر یک بیماری زمینه ای اتفاق افتاده است.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در ادامه از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در استان خبر داد و گفت: اینجا لازم است از مردم و تمامی عوامل دست اندر کار، نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی، سپاه و بسیج و گروه های مردم نهاد، دستگاه های اجرایی، ارگان ها و نهادها و صدا و سیما و اصحاب رسانه و فضای مجازی و به ویژه اصناف و بازاریان در اجرای خوب طرح فاصله گذاری اجتماعی تشکر بکنم.

وی ادامه داد: در مرحله دوم با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند بخشی از بازار که ادامه فعالیت آنها دارای ریسک کمتری است با رعایت پروتکل های بهداشتی شروع بهکار می کند.

استاندار ایلام با بیان اینکه در جریان مسائل و مشکلات مردم و اصناف و بازاریان هستیم، اضافه کرد: با این حال ناچار هستیم برای حفظ سلامت مردم این محدودیت ها را تحمل کنیم تا انشاء الله بر این ویروس منحوس غلبه پیدا کنیم اما در راستای کمک به اقشاری که در اثر کرونا شغل خود را از دست داده اند و آسیب دیده اند برنامه هایی در دست اقدام است از آن جمله می توان به راه اندازی پویش امید و همدلی از طرف امام جمعه محترم ایلام اشاره کرد.

استاندار ایلام در ادامه گفت: ضمن اینکه از مردم نیکوکار ایلام دعوت می کنم در این امر خیر کمک کنند از ادارات و دستگاه های اجرایی استان نیز تقاضا دارم علاوه بر اینکه خود کمک می کنند دیگران را نیز ترغیب به کمک کردن بکنند.

وی با اشاره به این نکته که برای کمک به این اقشار ضعیف و کم درآمد کار را از استانداری شروع کرده ایم تاکید کرد: مدیران حتی اگر خود تمایلی برای کمک ندارند باز هم کمک بکنند و میزان پرداختی را از ما بگیرند و هدف ترغیب و مشارکت گسترده مسئولان در این امر خیر است.

وی افزود: خوشبختانه مردم استان به همراه انجمن های خیرین و کمک های خوب اتاق بازرگانی استان و کشور امروز بالغ بر ۳ و نیم میلیارد تومان کمک جمع آوری شده است.

نماینده عالی دولت در استان به تمهیدات دولت در شرایط کنونی برای کمک به خانوارهای آسیب پذیر نیز اشاره کرد و گفت: دولت علاوه بر امهال بدهی ها، مالیات بدهی تامین اجتماعی و بدهی به سیستم بانکی را به مدت ۳ ماه به تعویق انداخت و کمک های معیشتی را نیز از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به افراد ضعیف و کم درآمد جامعه اختصاص داد.

وی ادامه داد: همچنین مصوب شده است که هیچ بانکی تحت هیچ شرایطی حق ندارد از حساب بدهکاران در این شرایط برداشت کند و اگر مواردی است قطعا برخورد خواهد شد.

سلیمانی دشتکی در ادامه به پیشنهاد خود به رئیس جمهور در خصوص تعیین مصادیق بسته های حمایتی دولت توسط استانداران اشاره کرد و گفت: امروز در ستاد ملی مبارزه با کرونا رئیس جمهور دستور دادند که بسته های حمایتی دولت برای افرادی که در اثر بیماری کرونا شغلشان را از دست داده و یا آسیب دیده اند با لحاظ کردن نگاه استانداران اعمال شود.

استاندار ایلام با اعلام این مطلب که در جهت بومی سازی دستورالعمل های ستاد کرونا و در راستای کمک به سلامت و کار مردم تلاش می شود، عنوان کرد: در این زمینه کمیته ای برای بررسی خواسته ها و مطالبات اصناف و بازاریان شکل می گیرد و در راستای بازگشایی یا عدم بازگشایی برخی فروشگاه ها با لحاظ نمودن پروتوکل های موجود تصمیم گیری می شود.

وی در ادامه از اصناف و بازاریان خواست تا روز جمعه در سامانه سلامت ثبت نام کنند و اگر این کار را نکنند از کار و فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

سلیمانی دشتکی در پایان با اشاره به شروع طرح فاصله گذاری هوشمند خواستار همکاری و همراهی اقشار مختلف مردم شد و گفت: آنچه که در این برهه از زمان تعیین کننده است همراهی و کمک مردم در اجرای کامل دستورالعمل ها و پرتوکل های موجود است تا با کمک مردم هرچه زودتر از این شرایط خارج شویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت