آغاز توزیع بسته های حمایتی در جزیره کیش


آغاز توزیع بسته های حمایتی در جزیره کیش

کیش - ایرنا - طرح حمایت از اقشار آسیب پذیر و کمک مؤمنانه در جزیره کیش با توزیع 270 بسته مواد غذایی بین خانوارهای ساکن در شهرک رز با حضور امام جمعه، مدیرعامل و جمعی از مسئولان این منطقه آزاد آغاز شد.

در قالب این طرح حمایتی، ۱۳۰۰بسته حمایتی شامل برنج و گوشت به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان که از محل کمکهای مردمی تامین شده بین خانوارهای نیازمند، زیان دیده از ویروس کرونا و کسانیکه کسب کارآنان در نتیجه بحران ناشی از این بیماری مسری به رکود کشیده شده بتدریج توزیع خواهد شد.

این بسته های حمایتی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، نهاد امام جمعه، جامعه بازاریان و اصناف و خیران این جزیره تهیه و در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.

آغاز توزیع بسته های حمایتی در جزیره کیش

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عصر سه شنبه در جریان توزیع این بسته های حمایتی گفت: شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی پروژه‌ها و مراکز تجاری، تفریحی و همچنین اماکن عمومی در سطح این جزیره شده و اقشار کم‌ درآمد تحت تاثیر این پدیده بی سابقه با مشکلات اقتصادی مواجه شده اند که در این زمینه تاکنون ۱۳۰۰خانوار کم‌درآمد در سطح جزیره مشمول دریافت کمک هستند و این اقدام خداپسندانه در جزیره کیش همچنان ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای حل مشکلات فعالان اقتصادی گفت: با تشکیل ستاد اقتصادی مقابله با کرونا، بخشی از مشکلات ناشی از شیوع این بیماری، توسط کارگروه‌های چهارگانه در این ستاد مطرح و پس از بررسی، تسهیلات کم‌بهره برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگو با ایرنا با تشریح مشارکت های مردمی و اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش برای عبور از شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا اظهار داشت: با راه‌اندازی پویش مردمی که توسط خود مالکین در جزیره کیش انجام شده، مستاجرین واحدهای صنفی از بخشودگی اجاره بهای اسفند و فرودین بهرهمند شدند.

وی اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد کیش، در قالب ستاد اقتصادی مقابله با کرونا تمامی قراردادهای مربوط به سازمان و شرکت‌های تابعه را مشمول بخشودگی اعلام کرده و بر این اساس استمهال و بخشودگی اجاره‌ها تا پایان خرداد تمدید شده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش زیانهای اقتصادی ناشی از کرونا در بخش مختلف جزیره کیش را بسیار سنگین دانست و افزود: کارگروه‌هایی در بخش‌های مختلف، صنعت، هتلداری، رستوران‌ها، صنایع، جامعه بازاریان و اصناف با مشارکت بخش خصوصی درحال بررسی خسارت‌ها وارده هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا