رفع معارض و افزایش آبگذری رودها و مسیل‌ها در استان سمنان


رفع معارض و افزایش آبگذری رودها و مسیل‌ها در استان سمنان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان از اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌های استان با هدف کاهش خسارات سیلاب خبر داد.

ایرج حیدریان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این طرح شامل انجام عملیات لایروبی، ساماندهی، رفع معارض و بازگشایی جهت افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه‌ها و مسیل‌های استان و با هدف کاهش خسارات سیلاب اجرا می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در ۹ رشته از رودخانه های استان درحدود ۵ کیلومتر عملیات لایروبی و بازگشایی انجام شده است، افزود: اجرای این طرح از محل اعتبارات خسارت سیلاب و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال و برای بیش از ۳۰ بازه در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان تأکید کرد: هدف از اجرای این طرح اطمینان از آبگذری ایمن سیلاب و کاهش خسارات در سیلاب‌های آتی است که در سطح تمامی شهرستان‌های استان و با بکارگیری میزان قابل توجهی نیروی کار، ماشین آلات سنگین و ادوات فنی و مهندسی در دست انجام است.

حیدریان اضافه کرد: درحال‌حاضر انجام عملیات در چهار جبهه کاری به صورت همزمان در سطح استان در دست اجرا است و پیش بینی می‌شود کل عملیات تا پایان تیرماه سالجاری به اتمام برسد.

وی ادامه داد: طرح لایروبی و ساماندهی رودخانه های استان سمنان در حال حاضر در رودخانه آبگرم سمنان، به طول ۷۷۷ متر، رودخانه گلرودبار سمنان به طول ۲۰۰ متر، رودخانه شاهرود به طول ۸۵۰ متر و رودخانه فروان آرادان به طول ۱۵۰۰ متر با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان همچنین گفت: عملیات لایروبی در رودخانه حبله رود گرمسار به طول ۷۰۰ متر، رودخانه کبیر مهدیشهر به طول ۲۵۰۰ متر و رودخانه دیباج دامغان به طول ۱۶۰۰ متر، رودخانه هشت آباد گرمسار به طول هزار متر و رودخانه تاش شاهرود نیز به طول پنج هزار متر در دست اقدام است.

انتهای پیام



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟