جزیره کیش شاهد اولین ثمرات رزمایش همدلی است


کیش - ایرنا- امام جمعه کیش گفت: توزیع 1300 بسته حمایتی بین قشرهای آسیب پذیر در جزیره کیش به عنوان اولین ثمرات رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه، دستاوردی دیگر از ورود رهبر معظم انقلاب به مسائل است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده، همزمان با آغاز توزیع ۱۳۰۰ بسته حمایتی بین اقشار آسیب پذیر و زیان دیدگان ناشی از بحران کرونا در کیشدر مصاحبه تصویری با ایرنا افزود: رهبر معظم انقلاب حسب جایگاه، در مواقع بحران، ورودی تاثیر گذار و جدی به مسائل جامعه داشته اند و در بحران اخیر ناشی از پدیده شیوع کرونا با طرح رزمایش همدلی کمک مؤمنانه توسط ایشان، جامعه ما اکنون شاهد موج جدیدی از همدلی و شتاب برای عمل خیر است.

وی افزود: این عمل نیک در جزیره کیش باهمت سازمان منطقه آزاد کیش، مشارکت خیران، اصناف، بازاریان، نهاد نماز جمعه و اقشار مردم بخوبی شکل گرفته و در اولین مرحله ۱۳۰۰ خانوار در قالب رزمایش همدلی از کمکهای غیر نقدی برخودار شده اند.

امام جمعه کیش در پایان ضمن قدردانی و تجلیل از مشارکت و همدلی همه شرکت کنندگان و بانیان این رزمایش خداپسندانه، اظهار امیدواری کرد که این عمل نیک و مؤمنانه همچنان تداوم یابد .

طرح حمایت از اقشار آسیب پذیر و کمک مؤمنانه در جزیره کیش با توزیع ۲۷۰ بسته مواد غذایی بین خانوارهای ساکن در شهرک "رز " از دیروز با حضور امام جمعه، مدیرعامل و جمعی از مسئولان این منطقه آزاد آغاز شد.

در قالب این طرح حمایتی، ۱۳۰۰ بسته حمایتی شامل برنج و گوشت به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان که از محل کمکهای مردمی تامین شده بین خانوارهای نیازمند، زیان دیده از ویروس کرونا و کسانیکه کسب کارآنان در نتیجه بحران ناشی از این بیماری مسری به رکود کشیده شده بتدریج در حال توزیع است.

این بسته های حمایتی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، نهاد امام جمعه، جامعه بازاریان و اصناف و خیران این جزیره تهیه و در اختیار نیازمندان قرارمی گیرد.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عصر سه شنبه در جریان توزیع این بسته های حمایتی گفت: شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی پروژه‌ها و مراکز تجاری، تفریحی و همچنین اماکن عمومی در سطح این جزیره شده و اقشار کم‌ درآمد، تحت تاثیر این پدیده بی سابقه با مشکلات اقتصادی مواجه شده اند که در این زمینه تاکنون ۱۳۰۰خانوار کم‌درآمد در سطح جزیره مشمول دریافت کمک هستند و این اقدام خداپسندانه در جزیره کیش همچنان ادامه خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای حل مشکلات فعالان اقتصادی گفت: با تشکیل ستاد اقتصادی مقابله با کرونا، بخشی از مشکلات ناشی از شیوع این بیماری، توسط کارگروه‌های چهارگانه در این ستاد مطرح و پس از بررسی، تسهیلات کم‌بهره برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگو با ایرنا با تشریح مشارکت های مردمی و اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش برای عبور از شرایط اقتصادی ناشی از شیوع کرونا اظهار داشت: با راه‌اندازی پویش مردمی که توسط خود مالکین در جزیره کیش انجام شده، مستاجرین واحدهای صنفی از بخشودگی اجاره بهای اسفند و فروردین بهره مند شدند.

وی اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد کیش، در قالب ستاد اقتصادی مقابله با کرونا تمامی قراردادهای مربوط به سازمان و شرکت‌های تابعه را مشمول بخشودگی اعلام کرده و بر این اساس استمهال و بخشودگی اجاره‌ها تا پایان خرداد تمدید شده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش زیانهای اقتصادی ناشی از کرونا در بخش مختلف جزیره کیش را بسیار سنگین دانست و افزود: کارگروه‌هایی در بخش‌های مختلف، صنعت، هتلداری، رستوران‌ها، صنایع، جامعه بازاریان و اصناف با مشارکت بخش خصوصی درحال بررسی خسارت‌ها وارده هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامزد جدید بلا حدید، خانم سوپرمدل، کیست؟!