محموله قطعات کولر گازی قاچاق در بوکان کشف شد


محموله قطعات کولر گازی قاچاق در بوکان کشف شد

مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی بوکان گفت: با تلاش و هوشیاری پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، محموله یونیت بیرونی کولر گازی در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان توقیف شد.

سرهنگ سلمان حیدری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این عملیات ۱۹۴ دستگاه یونیت بیرونی کولر گازی از یک دستگاه کشنده تریلی کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: کشف این محموله در راستای اجرای طرح عملیات پلیس برای مبارزه با قاچاق کالا محقق شد که بر اساس آن تیمی از ماموران پلیس آگاهی شهرستان پس از مشکوک شدن به یک دستگاه تریلی دستور توقیف صادر کردند و در بازرسی ها مشخص شد که حامل یونیت کولرگازی قاچاق است.

وی ارزش کالای کشف شده قاچاق را هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: راننده تریلی دستگیر و با تشکیل پرونده و برای برخورد قانونی به مرجع قضایی شهرستان معرفی شد.

سرهنگ حیدری ادامه داد: قاچاق کالا ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می‌کند و باعث از کار افتادن چرخه تولید و ورشکستگی کارخانه‌های داخلی می‌شود؛ از این رو پلیس بر خود واجب می‌داند که با پدیده قاچاق به شدت مبارزه کند.

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در این شهرستان کشف و بیش از ۱۰ قاچاقچی و متخلف اقتصادی نیز دستگیر شده‌اند.

بوکان به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی شمال به غرب کشور و نزدیکی به شهرهای مرزی یکی از محل‌های گذر مواد مخدر به شهرهای عمقی کشور است؛ این شهرستان در فاصله ۱۹۶ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد.

مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌های اجتماعی و کاهش تصادف‌ها از اولویت‌های پنج‌گانه فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی در سال جاری است.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و استان‌های شمال غرب کشور از طریق این شهرستان به استان‌های غربی متصل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه