کنسرت گروه وزیری در تالار وحدت یکی از پرشورترین اجراهای آنلاین فروردین ماه بود


کنسرت گروه وزیری در تالار وحدت یکی از پرشورترین اجراهای آنلاین فروردین ماه بود

این آهنگساز با بیان اینکه کنسرت گروه وزیری در تالار وحدت یکی از پرشورترین اجراهای آنلاین فروردین ماه بود،گفت: در این اجرا گمان می کردم چون شنونده نداریم اجرا برایمان دشوار خواهد بود اما پیام های مخاطبان در فضای مجازی احساس عجیبی را درگروه ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، کنسرت آنلاین «کیوان ساکت» و «وحید تاج» با همراهی گروه نوازندگان وزیری شامگاه شنبه 30 فروردین در تالار وحدت برگزار شد. این مجموعه کنسرت های آنلاین از سوی بنیاد رودکی با همکاری و مشارکت تلویزیون تعاملی تیوا و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. درباره این اجرا و مزایا و معایب کنسرت آنلاین با «کیوان ساکت»، آهنگساز و نوازنده و سرپرست گروه وزیری به گفت و گو نشسته ایم که در زیر می آید.

اجرای کنسرت آنلاین در تالار وحدت برای نخستین بار چگونه بود؟

کنسرت آنلاین به صورت رسمی با یک گروه موسیقی را برای نخستین بار بود که اجرا می کردم البته من به صورت تک نوازی پیش از این نیز کنسرت آنلاین داشته ام. در این اجرا گمان می کردم برای نخستین بار چون شنونده نداریم، اجرا برایمان دشوار خواهد بود ولی در حین اجرا با پیام های مردم و کامنت های آنها در فضای مجازی احساس عجیبی را در گروه و نوازنده ها ایجاد شد که نبود بینندگان و شنوندگان در حین اجرا را اصلا احساس نکردیم و اجرای گرم و پرشوری را شاهد بودیم. به گفته تماشاگران در میان اجراهای آنلاینی که دیده بودند، اجرای گروه وزیری یکی از گرم ترین و پرشورترین اجراهای آنلاین در فروردین ماه امسال بود.

چه تفاوتی بین اجرای آنلاین و اجرا با حضور تماشاگر وجود دارد؟

وقتی تماشاگر دارید، یک صدا، یک سرفه و حرکتی می بینید می تواند تمرکزتان را بهم بزند ولی اینجا در اجرای آنلاین سکوتی بر سالن حکمفرما بود که باعث تمرکز بیشتر گروه می شد ولی ما عملا حضور تماشاگر را در کنار خودمان احساس می کردیم.

آیا برگزاری کنسرت های آنلاین می تواند به ترغیب مردم به در خانه ماندن کمک کند؟

می شود گفت اجرا به در خانه ماندن مردم کمک می کند و ما هم تمام تلاش مان را می کنیم که مردم را در خانه نگه داریم و به آنها کمک می کنیم که در خانه بمانند چون این به نفع خودشان و هموطنان شان است ولی نمی دانم چطور می شود این کار را ادامه داد. مردم هم نگران امرار معاش شان هستند و چگونه می شود آنها را به در خانه ماندن ترغیب کرد البته این وظیفه دولت است که هزینه های مردم را بدهد که آنها نیز در خانه بمانند و همانند دیگر کشورهایی که هزینه های شهروندان شان را دادند و آنها را در خانه نگاه داشتند که این شرایط به پایان برسد.

آیا اجراهای آنلاین شما ادامه دار خواهد بود؟

اجرا با تماشاگر یک خوبی ای که دارد، این است که عده محدودی شما را می بینند و شما می توانید این اجرا را در شهرهای مختلف و در کشورهای مختلف تکرار کنید و یک برنامه موسیقی ای که تمرین می شود را می شود بارها و بارها اجرا کرد چون شنوندگان آن متفاوت هستند اما در یک اجرای آنلاین تعداد زیادی از مخاطبان در شهرهای مختلف و در جاهای مختلف کنسرت را می بینند و این کار را دشوار می کند و باید در هر اجرا یک رپرتوار جدید را تمرین کرد که خود این هم برای گروه زمان بر است.

رپرتوار اجرایی کنسرت دیشب شما چه قطعاتی بود؟

در اجرای آنلاین تالار وحدت گزیده ای از کارهای سال های قبل به اضافه کارهای جدیدی را اجرا کردم. یک مشکلی که در اجرای آنلاین داریم، کمبود زمان است چون زمان تعریف شده یک ساعت بود، بخشی از رپرتواری که ما آماده کرده بودیم را شوربختانه نتوانستیم اجرا کنیم و رپرتوار به صورت کامل به خاطر کمبود وقت اجرا نشد.

در کنسرت آنلاین «کیوان ساکت» و «وحید تاج»، محمد دلنوازی (عود)، سروش عازمی‌خواه (پیانو)، اشکان مرادی (کمانچه)، علی فربدنیا (نی)، یحیی علوی (سنتور)، مهدی غلامی (دف و بندیر)، سیاوش ساکت (سازهای کوبه‌ای)، سالار زمانیان (تار) و کیارش ساکت (شورانگیز) به عنوان نوازنده حضور داشتند.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی