تمامی دانش‌آموزان خارجی مازندران زیر پوشش آموزش مجازی هستند


تمامی دانش‌آموزان خارجی مازندران زیر پوشش آموزش مجازی هستند

ساری - ایرنا - معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه بستر آموزش مجازی برای دانش‌آموزان بومی و اتباع خارجی برابراست، افزود: طبق اخرین گزارش‌ها تقریبا تمامی دانش‌اموزان اتباع خارجی مازندران در حال تحصیل مجازی هستند.

سید عیسی میرشفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری حدود یک هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس مازندران تحصیل می کنند که متاسفانه انها نیز تحت تاثیر تعطیلی مدارس ناشی از شیوع ویروس کرونا قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه بستر حضور تمامی دانش آموزان اتباع خارجی در شبکه آموزش دانش آموزی موسوم به "شاد" فراهم است ، افزود: آنها نیز به صورت باقی دانش آموزان می توانند در این سامانه ثبت نام و فعالیت کلاسی خود ار از سر بگیرند.

معاون آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت: بر اساس آخرین پویش ها تقریبا تمامی دانش اموزان اتباع خارجی در مازندران نسبت به امکانات آموزش مجازی مانند موبایل برخورار هستند و در شبکه ملی شاد ثبت نام کردند.

میرشفیعی با بیان اینکه فقط ۲ درصد دانش اموزان ابتدایی از امکانات آموزشی برخوردار نیستد، افزود: متاسفانه هنوز بسیاری از دانش آموزان به شبکه ملی شاد نپیوستند که نشان از سهل انگاری دانش آموز، والدین و معلمان دارد.

او با اشاره به اینکه برای این دست از دانش آموزان، آموزش از طریق راهبران آموزشی تدارک دیده شد، گفت: در صورت عادی شدن شرایط حتما کلاس های جبرانی برای آنها برگزار می شود.

وی همچنین از عدم حضور تعداد قابل توجهی از معلمان در شبکه آموزش مجازی شاد انتقاد کرد و گفت: ملاک فعالیت معلمان در دوران آموزش مجازی حضور فقط در سامانه شاد سنجیده می شود و جایگزینی بر آن نیست.

معاون آموزش ابتدایی مازندران با اشاره به اینکه شرایط فعلی نیازمند انسجام درونی در آموزش و پرورش است ، افزود: تدریس سلیقه ای و خارج از چهارچوب های تعیین شده علاوه براینکه مغایر انسجام آموزشی است ، بلکه تخلف اداری بوده و حتما بررسی می شود.

میر شفیعی همچنین اظهارداشت: تاکنون ۵۰ درصد از دانش آموزان ابتدایی در سامانه شاد حاضر شده و در حال تحصیل هستند و این مسئله نیز سهل انگاری والدین و دانش آموزان را نشان می دهد.

وی تداوم آموزش در شرایط کرونایی را مستلزم همکاری سه ضلع والدین ، دانش آموزان و معلمان عنوان کرد و گفت: همه آن ها به یک اندازه مسئولیت دارند و آموزش و پرورش نیز مسئول پیگیری همکاری این سه ضلع است.

استان مازندران یکی از ۱۵ استان ممنوع کشور برای حضور اتباع خارجی است که از سال ۱۳۹۱ بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای اقامت اتباع کشورهای افغانستان و عراق ممنوع شد.

در حال حاضر بنا به آمار رسمی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مازندران تعداد سه هزار و ۳۶۵ نفر اتباع خارجی مجاز در استان زندگی می کنند که از تمامی خدمات عمومی و تحصیلی بهره مند می باشند.

مدارس مازندران نیز همراه کل کشور از ابتدای اسفند ماه سال گذشته همراه با شیوع ویروس کرونا تعطیل و مجبور به کوچ به فضای مجازی شد. این درحالی است که هم اکنون ۴۷۴ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های مازندران بستری هستند .

مازندران ۵۳۶ هزار دانش آموز دارد که از این تعداد ۲۸۰ هزار نفر دانش آموزان ابتدایی و پیش دبستانی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان