تضمینی برای ادامه کاهش ابتلا به کرونا وجود ندارد


معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه رفتار ویروس کرونا مشخص نیست و نمی‌توان تاریخی برای کنترل یا پایان آن در نظر گرفت، گفت: بازگشایی مراکز اداری و اقتصادی باید به تدریج باشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آقای "ایرج حریرچی" در گفتگو با برنامه تیتر امشب دوشنبه شب شبکه خبر، با بیان اینکه هیچ تضمینی برای ادامه منحنی کاهشی ابتلا به کرونا وجود ندارد افزود: در ۱۰ روز اخیر در بیشتر استان‌ها شیوع بیماری کووید ۱۹ روند نزولی داشته است.

معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: نه ما و نه هیچ کشور دیگری نمی‌تواند اعلام کند که بیماری و شیوع کرونا را کنترل کرده است.

وی افزود: برخی می‌گویند اگر یکی دو هفته همه جا را تعطیل کنیم، تکلیف مشخص می‌شود و ویروس کنار گذاشته می‌شود که این اظهارات صحیح نیست.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: ما رفتار این ویروس را نمی‌شناسیم و اطلاع ما از کرونا حدود چهارماه است و هنوز به مرحله کنترل هم نرسیده ایم و برخورد ما با این ویروس باید تهاجمی باشد.
دکتر حریرچی بااشاره به دو هدف کاهش ابتلا و کاهش ضرر‌های اقتصادی ناشی از این ویروس افزود: هنر مدیریت کشور بر این است که این دو هدف متفاوت را همسو کند و مردم نباید جو زده شوند و همچنان باید شعار "در خانه بمانیم" را در نظر داشته باشند و اگر تردد‌ها کنترل نشود ممکن است دوباره به حالت گذشته برگردیم.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: هدف ما در مقابله با کرونا باید جهانی، رویکرد بصورت ملی و عملکرد باید استانی باشد.

دکتر حریرچی با تفکیک بیماران کرونایی که تست آزمایشگاهی آنان مثبت بوده است و کسانیکه مشکوک به کرونا هستند تصریح کرد: کشور ما به عکس برخی از کشور‌ها آمار رسمی اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه درمان همه بیماران کرونایی رایگان است گفت: جنانچه در این باره تخلفی شود هموطنان با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و اطلاع دهند.

معاون کل وزیر بهداشت افزود: درمان مهاجران تبعه کشور افغانستان کماکان رایگان است.

وی تصریح کرد: با وجودی که اعلام شده است مصرف لیموترش تاثیری در درمان این بیماری ندارد، اما باز هم قیمت آن افزایش یافته است.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: در برخی از کشور‌ها جریمه‌های ۸۰ دلاری تا ۸۰۰ دلاری برای ناقلان ویروس کرونا در نظر گرفته اند.

وی بااشاره به غربالگری ۹۲ درصد هموطنان افزود: در مرحله دوم غربالگری دوباره با تک تک افراد تماس گرفته می‌شود و وضع جسمانی آنان پرسیده می‌شود و این غربالگری ادامه دارد.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: مادامی که فاصله ۱.۸ دهم متری را مراعات کنیم نیازی به استفاده از ماسک وجود ندارد.

آقای "احمد حسین‌زادگان" استاندار مازندران نیز با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۵۰۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند از مردم خواست در این شرایط خاص همچنان وضع را غیرعادی بدانند و به مازندران مسافرت نکنید.

آقای رحیمی استاندار فارس هم در ارتباط تلفنی با برنامه ضمن تشکر از همکاری هموطنان در کنترل سفر به این استان گفت: مراکز تفریحی و ساحتی کماکان بسته است و هموطنان در این شرایط خاص به استان فارس مسافرت نکنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی