در ماه رمضان برنامه‌های زنده قرآنی فضای مجازی را متبرک می‌کند


در ماه رمضان برنامه‌های زنده قرآنی فضای مجازی را متبرک می‌کند

مسئول واحد امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر گفت: امسال با توجه به مشکلات ناشی از کروناویروس و دستورالعمل های بهداشتی وزارت بهداشت مبنی بر لزوم عدم تجمع، متأسفانه حسینیه ها، مساجد، تکایا، تالارهای قرآنی، مؤسسات و مراکز قرآنی و خانه های قرآن در سطح شهرها و روستاها تعطیل است.

ایرج یارمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه به همین منظور کلیه برنامه های قرآنی به صروت غیرحضوری از طریق فضای مجازی برگزار می شود، افزود: از جمله این برنامه ها «ختم قرآن کریم» است که همچون ۲۰ سال گذشته براساس این طرح علاقمندان هر روز یک جزء قرآن را تلاوت می کنند.

وی با بیان اینکه براساس این طرح افراد در پایان ماه موفق به ختم کل قرآن می شوند، اظهار کرد: در ضمن واحد امور قرآنی تبلیغات اسلامی ملایر، فایل قرائت هر جزء قرآن را متناسب با همان روز از طریق پیام رسان های داخلی بارگذاری می کند تا مخاطبان بتوانند به فایل صوتی دسترسی پیدا کنند.

یارمحمدی ادامه داد: از دیگر برنامه های ما در طول ماه مبارک رمضان، آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن است که امسال ۳۰ مؤسسه قرآنی و خانه های قرآنی در سطح شهرها و روستاهای شهرستان ملایر از طریق فضای مجازی و پیام رسان های داخلی آموزش های لازم را در کانال ها و گروه های خود ارائه می دهند.

مسئول واحد امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: برنامه دیگر ما در ماه رمضان، بحث تلاوت قرآن توسط قاریان برجسته در سطح کشوری است که درحال برگزاری بوده و در ملایر نیز دو تن از قاریان مطرح شامل استاد احسان بیات و استاد غلامرضا فارسی به صورت آنلاین و زنده تلاوت قرآن دارند.

وی در رابطه با احیای شب های قدر، افزود: واحد امور قرآنی تبلیغات اسلامی ملایر فایل های صوتی و PdF ادعیه و اعمال آن شب ها را در گروه ها و کانال های مشخص شده برای روزه داران و علاقمندان بارگذاری می کند.

یارمحمدی به برگزاری مسابقه «مهمان ناخوانده» در طول ماه مبارک رمضان به صورت استانی اشاره کرد و گفت: علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می تواند به سایت «مثانی» مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در ملایر از طریق کانال مؤسسه قرآنی شمیم رحمت، جزوات این مسابقه از طریق پیام رسان ایتا در اختیار شرکت کنندگان قرار داده می شود، اظهار کرد: در پایان به ۱۱۰ نفر از برگزیدگان به قید قرعه کارت هدیه یک میلیون ریالی اهدا می شود.

مسئول واحد امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر یادآور شد: در کنار این مسابقه دلنوشته هایی توسط شرکت کنندگان تنظیم شده که موضوع آنها در مورد ماه مبارک رمضان و امام زمان(عج) است و مقرر شده به ۱۹ دلنوشته برتر جوائز نفیسی اهدا شود.

وی با تأکید بر اینکه امسال با توجه به شرایط خاص پیش آمده در ماه رمضان برنامه های زنده قرآنی فضای مجازی را متبرک می کند، خاطرنشان کرد: می توان از ظرفیت فضای مجازی برای تزکیه روح و تقرب به خداوند و عبودیت بهره برد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثمره شکر و صبر انسان مؤمن