زنجان در هفته‌ای که گذشت


زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - اجرای موفق تست سرپایی بیماری کرونا در زنجان به عنوان استان پایلوت در کشور، تامین و توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم جهت تنظیم بازار ماه مبارک رمضان و رشد 44 درصدی پرداخت تسهیلات بانکی در زنجان از جمله مهمترین عناوین خبری این استان در هفته گذشته بود.

** استاندار زنجان گفت: نمونه گیری از بیماران سرپایی مشکوک به کرونا در زنجان مطلوب بود به طوریکه با اجرای آن شمار مراجعان به بیمارستان‌های استان در این روزهای شیوع کرونا به حداقل رسید.

فتح الله حقیقی افزود: یافته های طرح نمونه گیری از بیماران سرپایی برای بیماریابی کرونا که به طور پایلوت در استان زنجان اجرا شد، در ستاد ملی مورد بحث قرار گرفت و رییس جمهوری از نحوه اجرا و نتایج بدست آمده از آن ابراز رضایت کرد.

** رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: اقلام اساسی مورد نیاز مردم جهت تنظیم بازار ماه مبارک رمضان در این استان، تامین و ذخیره‌سازی شده و هم‌اکنون در مراکز تعیین شده، توزیع می‌شود.

ناصر فغفوری افزود: در اجرای طرح ویژه تنظیم بازار ایام ماه مبارک رمضان ۶۷۰ تُن برنج و ۶۷۰ تُن شکر در مراکز عرضه سطح استان توزیع می‌شود.

وی اظهار داشت: ۳۳۵ تن گوشت مرغ منجمد و ۲۰۱ تن گوشت قرمز منجمد نیز ذخیره‌سازی شده و هم‌اکنون در حال توزیع است.

فغفوری خاطرنشان کرد: ۶۷۰ تن روغن نباتی و ۱۰۰۵ تن خرمای مضافتی نیز در فروشگاه‌های استان زنجان توزیع شده است.

** معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: رعایت نکردن فاصله اجتماعی از سوی عموم موارد مثبت و بستری‌های کرونا را در استان طی ۲ هفته آینده افزایش خواهد داد که این مهم، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

** دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: پرداخت تسهیلات بانک‌های عضو این کمیسیون در استان طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد رشد یافت.

حسن دادگر افزود: سال گذشته در استان زنجان بخش صنعت و معدن با دریافت ۴۳ درصد از کل تسهیلات اعطایی بیشترین سهم را از میان تسهیلات پرداختی به خود اختصاص داد.
به گفته وی، بخش خدمات و بازرگانی ۲۶ درصد و کشاورزی ۱۳ درصد این تسهیلات را به خود اختصاص داد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: سال گذشته سه هزارو ۴۴ مورد بازرسی از مراکز صنفی این استان، توسط کارشناسان و بازرسان این اداره کل، انجام گرفت که در بیش از ۹۰ درصد از واحدهای صنفی تمامی فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری دارای علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی بودند.

** مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: همه مشترکان گاز این استان در مناطق شهری و روستایی برای پرداخت هزینه مصرف گاز خود سه ماه فرصت دارند.

موسی احمدلو روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تمهیدات پیش بینی شده به دلیل شیوع کرونا ویروس، مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی در مناطق شهری و روستایی استان سه ماه برای پرداخت قبض گاز مصرفی خود فرصت دارند.

** رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال زراعی جاری حدود هفت درصد از محصولات باغی این استان به واسطه سرمازدگی، تگرگ و سیل خسارت دید.

جواد تاراسی با بیان اینکه خسارت های وارده شده به محصولات باغی استان حجم بالایی ندارد، افزود: در حوزه زارعت نیز خسارت ها جزیی است.

** مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با اجرای پویش همدلی، تاکنون ۳۵ باب مهد کودک از بخشش یا تخفیفات اجاره بها از سوی مالکان به ارزش نزدیک به ۲۵ میلیون تومان بهره‌مند شده‌اند که این روند همچنان ادامه دارد.

محمد محمدی قیداری افزود: با اجرای پویش همدلی، از ۳۲ مهد کودک استیجاری ۹ باب در شهرستان زنجان، ۱۰ باب در شهرستان طارم و در ابهر نیز از هشت مهد کودک استیجاری ۲ باب آن از تخفیفات مالکان بهره‌مند شده‌اند.

** رییس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: برای حمایت از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری این استان در برابر تبعات شیوع کرونا، اجاره بهای فروردین ماه آن‌ها بخشیده شد.

** شهردار زنجان گفت: با توجه به مدیریت کنونی بیماری کرونا و طبق تمهیدات اتخاذ شده اتوبوس‌های شهری زنجان نیز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی طی هفته جاری فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

**مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تجربه نشان داده که طرح‌های احداث مسکن در غرب شهر زنجان، وارد بورس بازی نمی‌شود و اغلب واحدهای ساخته شده مورد استفاده متقاضیان قرار می‌گیرد، از این جهت عمده بارگذاری اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز در این منطقه خواهد بود.

**رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طی یک ماه گذشته شرکت پشتیبانی امور دام این استان نزدیک به ۷۰۰ تن گوشت مرغ از تولیدکنندگان خریداری کرد که این اقدام حمایتی در شرایطی که مرغداران با چالش‌هایی مواجه هستند، نتایجی همچون جلوگیری از کاهش بیش از اندازه و تثبیت قیمت در بازار را در پی داشت.

**مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: درب باشگاه‌های ورزشی این استان تا پایان اردیبهشت ماه همچنان بسته خواهد بود.

علی خلیلی افزود: در راستای بازگشایی درب باشگاه‌های ورزشی اعم از دولتی و خصوصی، منتظر تصمیمات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و همچنین سیاست ها و دستورات ابلاغی از سوی دولت هستیم.

**مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سال گذشته میزان به کارگماری کارجویان از سوی کاریابی‌ها در این استان نسبت به سال ۹۷، حدود ۳۰ درصد رشد داشت.

**مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از کشف محوطه تاریخی در سد مراش ماهنشان خبر داد و گفت: آثار و شواهد به دست آمده از کاوش‌های نجات بخشی نشان داد محوطه استقراری آشکار شده متعلق به دوره تاریخی اشکانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا