کیش در هفته ای که گذشت


کیش در هفته ای که گذشت

کیش - ایرنا- برنامه ریزی کیش برای استفاده از بازار سرمایه و جهش تولید، قدردانی معاون رییس جمهوری، به صفررسیدن بیماران کرونایی بستری در بیمارستان کیش، نصب تونلهای ضد عفونی، آغاز فعالیت بازارها و مشاغل، برداشتن محدودیتهای ورود به سواحل و توقیف سه سناور حامل سوخت قاچاق مهمترین رویدادهای و اخبار کیش در هفته گذشته بود.

امضای تفاهمنامه بهره وری از بازار سرمایه و دورخیز کیش برای جهش تولید:

مدیرعامل منطقه آزاد کیش از برنامه ریزی این منطقه برای تامین مالی طرحهای مختلف و بهره وری از بازار سرمایه برای عبور از رکود فعلی و جهش اقتصادی در دوران پسا کرونا خبرداد.

غلامحسین مظفری در جریان امضای تفاهمنامه استفاده از بازار سرمایه با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال"جهش تولید"از سوی رهبرمعظم انقلاب افزود: گرچه به علت شیوع بیماری کرونا رکودی غیر قابل پیش بینی را تحمل می کنیم اما این دوران به بازشناسی و بهره وری ازفرصتها کمک کرده لذا با شناخت بیشتر این فرصتها می توانیم ار بحران فعلی عبور کنیم و با استفاده از توانمندی های بازار سرمایه، شاهد جهش اقتصادی در کیش باشیم.

نصب تونل ضد عفونی در کیش:

شش دستگاه تونل‌ ضدعفونی کننده به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با مشارکت بخش خصوصی، در مراکز پرتردد جزیره کیش نصب و راه اندازی شد.

این دستگاهها در ورودی فرودگاه و بندرگاه، بیمارستان‌ تخصصی و فوق تخصصی کیش و ورودی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش رونمایی و فعال شده است.

قدردانی معاون اول رییس جمهوری از اقدامات کیش در مبارزه با کرونا:

اسحاق جهانگیری در دیدار غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، ضمن ابراز خرسندی از اقدامات پیشگیرانه و روند مبارزه با ویروس کرونا در جزیره کیش؛ استمرار این اقدامات را مقدمه و زمینه ساز فعالیت مجدد اقتصادی در جزیره کیش دانست.

وی همچنین از روند فعالیت شورای سلامت، بهره گیری از توانمندی دستگاههای مختلف، مشارکت بخش خصوصی در میدان مبارزه با کرونا و حفظ ثبات و ایجاد امنیت اجتماعی میان اقشار مختلف جامعه در جزیره کیش تجلیل کرد و گفت: این اقدامات می تواند الگویی برای کشور باشد.

آغاز فعالیت بازارهای کیش:

فعالیت بازارهای و صنوف کم خطر کیش، پس ازدو ماه تعطیلی، عصر دوشنبه یکم اردیبهشت با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی و مقررات شورای سلامت از سر گرفته شد.

این طرح بصورت پلکانی در قالب گام دوم طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی با نظارت حوزه بهداشت و براساس الگو ارئه شده از سوی ستاد ملی کرونا، با رعایت سیاست‌های منطقه‌ای و اختیارات منطقه‌ای صورت گرفت.

بازارها و صنوف کیش که در سال ۹۸ به خاطر نوسانات قیمت دلار و محدویتهای کم سابقه گمرکی دچار رکود شده و به امید گشایش امور در ایام نوروز ۹۹ برنامه ریزی کرده بودند، با هجوم ویروس کرونا در شرایطی سخت تر قرار گرفتند و ناگزیر به دوره ای جدید از رکود و تعطیلی کشیده شدند.

برداشتن محدودیت ورود به نوار ساحلی جزیره کیش:

محدودیت ورود به نوارهای ساحلی جزیره کیش که به منظور قطع رنجیره انتقال ویروس کرونا، اعمال شده بود از اواخر هفته گذشته بنا به تصمیم شورای سلامت برداشته شد.
کتر رضانیا در پانزدهمین نشست شورای سلامت کیش، گفت: مرحله اول بیماری با همکاری و همدلی کیشوندان، تلاش تمامی حوزه ها به ویژه حوزه سلامت و همچنین کمک بخش های خصوصی و دولتی سپری و براساس مصوبه شورای سلامت کیش مقرر شد با نظارت حوزه حمل و نقل شرکت عمران، آب و خدمات و رعایت تمامی شیوه نامه های در نظر گرفته شده، فعالان بخش اجاره خودرو(رنت کار) از امروز شنبه ششم اردیبهشت فعالیت خود را آغاز کنند.

تعداد بیماران بستری در بیمارستان کیش به صفر رسید:

با تلاش کادر بهداشت و درمانی و اقدامات شورای سلامت سازمان منطقه آزاد کیش، تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان کیش در هفته گذشته با مداوا و ترخیص بیماران بستری شده به صفر رسید تا این جزیره پس از ۲ ماه مبارزه و تلاش بی امان با ویروس کرونا، در نخستین روز اردیبهشت شاهد اولین روز بدون بیمار تنفسی باشد،

سه شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های کیش توقیف شد:

کیش - ایرنا - فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش، از توقیف ۳شناور و کشف ۴۵هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای مرزی این جزیره خبر داد.

سرهنگ علی‌اصغر جمالی، در جمع خبرنگاران با اشاره به مبارزه و مقابله جدی و مداوم پلیس با قاچاق کالا و سوخت افزود: طی ۷۲ساعت گذشته دریابانان جزیره کیش با گشت‌زنی و اجرای طرح مقابله با قاچاق بویژه سوخت، سه فروند شناور حاوی ۴۵ هزار لیتر سوخت قاچاق را در آّبهای این جزیره ردگیری و توقیف کردند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!