اقامه نماز تراویح در مسجد شیخ زاید ابوظبی با دو نمازگزار


اقامه نماز تراویح در مسجد شیخ زاید ابوظبی با دو نمازگزار

در پی تعطیلی مساجد در امارات برای پیشگیری از شیوع کرونا، نماز تراویح امسال در مسجد بزرگ شیخ زاید در ابوظبی به امامت یک امام جماعت و دونمازگزار برگزار و از شبکه های محلی پخش زنده می‌شود. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از تارنمای اینترنتی دنشنال، مسجد شیخ زاید ابوظبی، امسال نمازهای روزانه تراویح را برای تماشای روزه […]

اقامه نماز تراویح در مسجد شیخ زاید ابوظبی با دو نمازگزاراقامه نماز تراویح در مسجد شیخ زاید ابوظبی با دو نمازگزار

در پی تعطیلی مساجد در امارات برای پیشگیری از شیوع کرونا، نماز تراویح امسال در مسجد بزرگ شیخ زاید در ابوظبی به امامت یک امام جماعت و دونمازگزار برگزار و از شبکه های محلی پخش زنده می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از تارنمای اینترنتی دنشنال، مسجد شیخ زاید ابوظبی، امسال نمازهای روزانه تراویح را برای تماشای روزه داران در خانه پخش می‌کند، زیرا آنها در ماه رمضان امسال قادر به اقامه نماز در این مسجد نخواهند بود.

نمازهای تراویح که در شب‌های ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود هر ساله از طریق کانال‌های تلویزیونی دولتی و ایستگاه‌های رادیویی در سراسر کشور از بزرگترین مسجد امارات متحده عربی پخش می‌شود.

به دنبال توافق وزارت امور ریاست کشور و اداره کل امور اسلامی و موقوفات امارات، یک نفر امامت نماز با حضور دو نمازگزار به نیابت از هزاران روزه‌داری که به طور معمول به این مسجد می‌رفتند را بر عهده دارد.

شورای فتوای امارات متحده عربی ، برای جلوگیری از شیوع کووید ۱۹، اقامه نماز در مساجد این کشور را در ماه رمضان ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی امارات ( وام) ، این دو نمازگزار به طور مرتب مورد آزمایش کرونا قرار می گیرند و باید ماسک و دستکش داشته باشند.

مقامات مسئول اعلام کردند که تصمیم برای پخش نماز از این مسجد، برای حفظ فضای معنوی ماه رمضان گرفته شده است.

در ماه رمضان سال گذشته در روزهای آخر هفته در داخل و صحن این مسجد تقریباً پنجاه هزار نمازگزار شانه به شانه هم نماز می‌خواندند.

مسجد بزرگ شیخ زاید در سه هفته اول ماه رمضان سال گذشته میلادی با توزیع ده ها هزار وعده افطاری تقریباً پذیرای یک میلیون نمازگزار بود.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی