کرونا بیشترین ضربه را به سینماها وارد کرده‌ است


کرونا بیشترین ضربه را به سینماها وارد کرده‌ است

مدیر پردیس سینمایی هویزه گفت: با شیوع ویروس کرونا، اولین اصنافی که تعطیل شدند، سینماها بوده و بیشترین ضربه به آن‌ها وارد شده‌است.

حیدر مرادی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص اثرات ویروس کرونا بر شرایط و وضعیت سینما اظهار کرد: ایام نوروز و فروردین‌ماه، زمان پیک کاری سینماها، اوج فروش و میزبانی است و مهمترین زمان برای درآمد سینماها و افزایش مخاطب است. اما متأسفانه امسال تحت تأثیر این ویروس و شرایط به‌ وجود آمده، قرار گرفته‌است.

وی افزود: اکران‌های اسفندماه امسال با سال‌های گذشته متفاوت بوده‌است؛ زیرا طبق برنامه‌ریزی‌های سازمان سینمایی و وزارت ارشاد اسلامی فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» پس از فیلم سینمایی «مطرب» و در اواخر بهمن‌ماه، اکران شد، در حالی که سال‌های گذشته از بیستم تا بیست‌وپنجم اسفندماه، اکران‌های نوروزی آغاز می‌شده‌است؛ تا ریتم (آهنگ) فروش سینماها کاهش پیدا نکرده و روند افزایشی خود را ادامه دهد.

مدیر پردیس سینمایی هویزه بیان کرد: اما متأسفانه از اوایل اسفندماه که با شیوع ویروس کرونا، سینماها تعطیل شدند، وضعیت عجیب‌وغریبی ایجاد شده و فاجعه اتفاق افتاد. به طوری که اولین اصنافی که تعطیل شدند؛ سینماها بوده و شاید بیشترین ضربه به سینماها و مدیران آن‌ها وارد شده‌است.

مرادی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده و شیوع ویروس کرونا خسارات بسیاری به سینماهای کل کشور وارد شده و به شدت آسیب دیده و دچار مشکل شده‌اند.

وی ادامه داد: به طوری که بعضی از سینماها کارکنان و نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند. اما خوشبختانه در سینماهایی که زیرنظر حوزه هنری فعالیت می‌کند، با وجود اتمام قرداد بیشتر پرسنل در تاریخ 29 اسفند 98، به دلیل فشار روانی که مطمئناً پس از اخراج و سوق دادن آنها به سمت بیمه بیکاری، ایجاد می‌شود، تعدیل نیرو نداشته‌ایم.

مدیر پردیس سینمایی هویزه عنوان کرد: به طور تقریبی می‌توان گفت که در یک ماه فروردین سال گذشته حدود 100 هزار مخاطب به سینماها آمده و این تعداد امسال به یک‌باره به صفر رسیده‌است. در حال حاضر صحبت‌هایی درخصوص آغاز به کار سینماها با محدودیت‌ها و رعایت فاصله اجتماعی در عید سعید فطر وجود دارد.

مرادی تشریح کرد: یکی از کارکردهای سینما در شرایط حساس و بحران مانند تورم، مشکلات اقتصادی، جنگ و ... جذب مردم و دور کردن و رهاندن ذهن آنها از مشکلات بوده‌است؛ که متأسفانه شرایط به وجود آمده، بر کارکرد آن نیز تأثیر گذاشته و فضای جامعه را بغرنج و مشکل کرده‌است و ما نیز امیدواریم هرچه سریع‌تر شرایط بهبود یابد.

وی تصریح کرد: تصمیم رسمی برای بازگشایی سینماها، مربوط به وزارت ارشاد نبوده و زیرنظر دولت و وزارت بهداشت است؛ به طوری که ستاد مقابله با کرونا درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

مدیر پردیس سینمایی هویزه درخصوص پیش‌بینی شرایط در آینده افزود: امیدوارم که با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی شیب شیوع ویروس کرونا در این یک ماه کاهش یافته و با باز شدن سینماها مشکل خاصی ایجاد نشود. برخلاف نگرانی برخی دوستان درخصوص استقبال کم مردم از سینماها، پس از آغاز به کار آن‌ها، من فکر می‌کنم مردم به محض اطمینان از رعایت نکات بهداشتی و عدم وجود مشکل برای حضور در سینماها، برای تماشای فیلم‌ها به سینما آمده و روند استقبال، افزایشی خواهدبود.

مرادی اظهار کرد: نظرات و پیام‌هایی که ما از مخاطبان دریافت می‌کنیم، نشان می‌دهد که همه منتظر بازگشایی سینماها هستند و امیدواریم این روند هرچه سریع‌تر اتفاق بیفتد.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قهرمان ایرانی پارالمپیک درگذشت